Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Wednesday, April 7, 2010

Zamani's Birthday plan

Sekejap betul masa berlalukan? Sblm birthday abang Jamani, aku dok menghitung ari... bila dah tiba masa tu, cepat sungguh masa itu berlalu...

Plan birthday abang Jamani sebenarnya akak dah plan 2 bulan lepas... idok la plan beso2... cume terpikir apa nak buat...time beli E72, sambil2 tu survey fon mana yang sesuai dengan abang Jamani. Tanpa di duga, tak sampai sebulan aku beli E72, ku dpt tahu N79 nak stop production... satu kedai kat Klang ni tak ada stok... acik mengelabah, setelah di timbang tolak bahagi, tak pa la beli awal sbb acik pon berkenan dengan fon tu...

So bila birthday kena la pilih benda yang lain...tapi tak tahu apa kebenda nak beli.

Ok plan asal birthday abang Jamani...

Since birthday dia jatuh ari selasa maka akak pun ingat nak kuar makan kat luar... lepas tu berbual dengan ibu, dia cadangkan buat makan2 sikit tuk sambut bithday zamani kat umah... aku nak buat ari ni, tapi ibu cakap agak susah sbb semua org kerja... betul jugak... ibu cakap buat BBQ on 10 apr....hahah hubby, ibu yang plan nak buat BBQ tu tuk sambut hari jadi you... semangat mak mertua hang nak sambut birthday menantu...so dengan pantas order la kek tuk abang Jamani... kali ni minta kak pnut buat besar sikit sbb nak sambut dengan family in law dengan family aku sekali...

Kak pnut ambik tempahan dan confirm nak ambik 10 apr... dah syok dengan plan... tetiba!!! dapat tahu MIL dengan FIL ada jemputan hari keluarga kat PD on 10 apr... dan kami semua kena ikut... glubbbb... kalau takat kami sekeluarga MUNGKIN ku boleh suggest kat MIL nak sambut birthday Zamani... tapi takkan la plak nak mencelah majlis org... lagi pun kek ku minta kak pnut buat besor sikit... cukup ke org ramai2 tu? I prefer kita sambut antara family... aku dlm delema... panic! panic! aku suke la sangat panickan??? Dan satu lagi... dah la gambar kek gambar Zamani and aku... kang org kata perasan lawo plak... hehehe...

So ku tukar hari dr 10 apr, tukar pada 6 apr... konon nak sambut dengan PIL je la kot... tapi sayangnya ku dapat tahu diorg nak gi convo ijat kat perlis.... adoiii takkan kek beso tu kami laki bini je makan... mau kek tu boleh simpan sampai birthday abang Jamani tahun depan?!! Akak buntuuuuuu **hentak kepala kat dinding**

Tetiba datang idea... hanto je la kat opis dia... ok kot... kan ari tu aku kuar dengan opis mate dia tengok clash of the titans??? Tengok diorg semua rapat je... tak salah anto kat opis... tapi abang Jamani ok ke??? kot2 takut di gelakkan kawan2 dia plak... nekad je la... dah order dengan kak pnut... dia pun dah hantar gambar print! Lagipun apa makna birthday tanpa kek... yo dak??

Menjadi masalah bila tak ada plak org nak menghanto.... oh tidakkkk.... abang Jamani dah start kerja kul 10 pagi sampai 7 malam.... macam kerja kat soping komplek plak! tanya kak pnut... dia bole la arrange org gi menghantor dr Putrajaya ke Damansara...nasib baik la dia kerja setat kul 10 yer dak? kalau pukul 5? mampus! siapa pulak nak menghantornya....

Akhirnya kak pnut yang begitu cekap dah siang buat pembayaran pada org tu... akak ok je, janji kek sampai kat tangan laki aku.

Malam birthday dia, kami dok berbual2... ku korek2 la sikit pasal opis dia... ramai ke org... senang ke nak masuk... tanpa syak wasangka... laki aku cerita dr A-Z... wakakak senang kerja aku... siap dia kata lagi...

Kalau ada org nak anta barang ke apa ke, semua kena masuk tower B... tower A,C,D hanya staff je bole masuk... bla bla bla... tinggalkan kat reception depan tu... bla bla bla...

Wakakak...esoknya dengan pantas ku bagi arahan kat mamat yang mengantor tu... tak payah la dia call laki aku ambik kek kat bawah bangunan... kalau org deliver terus lagi gempakkan??

Ushhhh panjang entry ni... kang ada lak terlelap...kang aku cerita lagi... ni bab plan kek... nanti aku cerita pasal kisah hadiah... sila tahu hadiah dia pun kebetulan dia yang bagi idea.... hahah akak follow je...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails