Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Thursday, May 20, 2010

Cerita cerita cerita lagi

Ermmm... blog ni menyepi dua tiga hari ni... di sebabkan terlalu bz kerja... than sepanjang minggu ni hamba gigih menganti puasa yang tertunggak tahun lepas dek kerana pregnant... berapa ari eh? 22 hari tertinggal and 8 hari puasa sebelumnya. Tak dan nak ganti...

So kali ni bersungguhlah ganti. 22 hari + 8 hari = 30 hari... ha genap ko sebulan... lepas tu raya sorang2....

Bila org tanya, aku malas nak jawab. Kenapa banyak sangat... ni terpaksa bukak cerita ni. My pregnancy mmg banyak sangat masalah... aku dapat tahu aku mengandung kandungan usia 5 minggu... teruja sat... eh dah sebulan lebih? Padanlah badan kembang semacam... tapi tak pa... mmg ku tunggu kemunculan si kecil itu...

Tah yer... bila di kenang... akhirnya dia pergi juga... di usia kandungan 6 bulan lebih... sepanjang aku mengandung banyak sangat masalah... di awal kehamilan, aku terasa macam period pain... sakit pinggang... gi doktor. Dia cakap kandungan tak elok... tungu tumpah darah je... aku tercengang di situ... no hubby kat sebelah nak meraung... call my sista and my cozen sista Zy...told them what happen... than baru gigih call hubby...

Itu kejutan pertama... tak putus aku doa, jangan apa-apa jadi pada kandungan ku... than MIL rekemenkan aku Klinik Umra... kandungan sihat... aku di pantau dalam 4 minggu... every week kena jumpa doktor tuk tengok keadaan baby... lepas minggu ke 12 barulah jumpa doktor sebulan sekali...

Tapi setiap kali aku jumpa doktor, pasti ada je yang tak kena...tah minggu ke berapa tah darah kuar... tak la banyak... spot cinonet je... tapi risau lakan? panic sbb time tu kat opis... call suami, mak dan abak mai ambik jumpa doktor... scan baby ok... siap lompat2... tendang bagai... doktor bagi tahu dia 'cuci/basuh muke'... tu yang bleeding... tapi tak la teruk... uri semua ok... buat ibu and abak terkejut je. Zamani yang baru setat kerja time tu tebalkan muke minta balik awal sbb takut baby apa-apa... bukan tu je... check up bulan ke bulan ada je tak kena...


Kurang kalsium

Kurang Darah

Kencing manis

Dari satu ke satu... macam2 ubat aku ambik... dah la jenis takut makan ubat... tapi demi nyawa dalam tubuhku, ku gigih jugak... tu yang tak dapat puasa... takut baby tak cukup zat...heheh panjangnya nak cerita alasan tak pose tu... kah kah kah...

Tapi macammana pun, dah tertulis hayat dia setakat situ sahaja...mcmmana ibu dengan abak try jaga dan monitor pun dah mmg tertulis Allah lebih menyayangi dia... melihat sekeliling ku ramai yang mengandung... hati tu teringin...kalau boleh nak ajak suami buat anak la ni jugak! wakakak... but aku tak boleh nak pentingkan diri sendiri... aku perlu bersiap dari segi mental dan fizikal...

Lain org lain caranya... ada yang mengandung siap puasa penuh lagi... but not me la kot... after apa yang jadi ni aku rasa perlu la berhati2... tak boleh nak pikirkan diri sendiri...takut, fobia, trauma, namakan apa jua nama tuk gambarkan perasaan ini...

Next month medical check up... lepas dah dapat tahu jenis ubat, jenis darah yang pekat tu... than selamat tuk mengandung...insya Allah... sunyi rasa. Kat umah me and hubby berdua je... kalau datang angin tak baik, mmg tak bercakap... kalau dah bercakap and bergurau mau satu taman dengar suara aku terjerit jerit kena sakat dengan suami...

Org kata enjoy puas2 time berdua ni... true... ku tak menolak rezeki yang Allah berikan... kalau di katakan mengandung di saat pertama tu satu kesilapan, aku tak rasa itu kesilapan sbb me and Zamani mmg sedia je nak anak, cume rezeki yang Tuhan tulis tu setakat itu sahaja... some time aku terasa kehilangan... terutama bila sengsorang... yer la org kata kang ada anak tak leh nak gurau senda manja2 dengan suami... anak dok perhati tingkah laku mak bapak... heheh teringat entry biras ku bila cerita pasal anak dara dia dok ikut perbualan dia dan suami dia kat fon... nak gurau lebih2 dah kena control... takkan nak tunjuk depan anak yer dak??

Ermmmm semua tu ayat nak sodapkan ati... bagi aku boleh je kalau nak... kan? tah la... ni yang malas ni nak emo lebih2... hahahah... ampunnnn yer.... esok tak tahu la nak pose ke tak... macam seronok bila tengok perut kempis semacam... ahak! i like... relex... baki puasa ada 27 hari lagi... uhuhuhu... insya Allah aku akan lunaskan... doa ye....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails