Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Saturday, July 24, 2010

Kesilapan Teknikal...

Pagi khamis tu, aku tak sedap ati...kenapa??? tetiba terasa salah pengiraan ganti puasa...

Than teringat pulak pesan ibu ku...

"Kalau hati kita tak sedap tu, maknanya Allah tu nak tunjukan sesuatu kepada kita..."

Pengiraan puasa ganti aku sebenarnya berapa?

2008 - 8 hari... tak sempat nak ganti sbb lepas nikah ku dengan jayanya mengandung... so morning and nite sickness menghalang aku berpuasa...

2009 - berapa??? rasanya 22 hari... ke lebih??

Tak puas ati... adoi la... period cycle ku due on 24 July... tak sempat nak ganti lebih2... tu pun buget 30 hari... 2 hari lagi lepas bersuci baru nak ganti... maka ku bangun terus ke opis...

gigih cari diari tahun lepas... nasib jumpa... sekali ku telekkkk habis2... hutang dengan Allah jangan la memain... binasa hidup ko di dunia... akhirat tak tentu lagi... ewahhh

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

26 aug.... ermmmm tu start tak puasa ke??? alamak!!! maknanya aku terkurang kira ni...betul ke?

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Sbb pengiraan ku dari 1 sept... raya tahun lepas tak silap 22 hari bulan so aku assume je tertinggal 22 hari...

tapi sengalkan? bukan ke puasa tahun lepas setat 22 aug???

Semakin tak sedap ati... berapa hari tinggal pose ni???? yer aku tahu... kalau bayar lebih pun tak mengapa... tapi hagak2 sikit la wei... aku puasa lebih sebulan??? oooo sangat letih ooo...kalau dulu dok dengan ibu ayah oklah, kerja balik kerja relek tunggu buke pose je... tapi sekarang?? dah ada suami... kang tak comei suami aku tu siapa nak jawab?

Siapa leh tolong siapa leh ingat? Kalau tuan punya diri sendiri tak hengat? tapi seingat aku aku sempat la pose dua minggu macma tu... tak mungkin la sampai 26 hari tak pose tuk 2009

Apa lagi?!!! tu la gune blog... bukak blog lama... refer balik date yang aku tanda di atas...

26 Aug tu aku buke... sbb tak larat, muntah dan perut meragam... so aku buke... tapi lepas tu ku sambung sampai 2 sept 2009 punya entry...aku tulis doktor mmg tak bagi puasa... sbb takut baby apa-apa sbb dia perlukan zat dari ibu... and aku di minta makan ubat kalcium yang memerlukan aku makan time lunch... so tak leh puasa...

Alhamdulilla... ku kira2... total 28 hari... yahoooo.... discount 2 hari oooo....cepat sikit raya... uhuhuhu....

Ok for next Ramadhan... kena tulis dalam blog as well... prove kuat nih... tumb up!

Erkkkk *gaya berlagak* Aku dah langsai puasa ganti aku yang 28 hari tu... anda suda ke?? heheh kita bakal menyambut ramadhan kurang dari 2 minggu... uhuhu... hahah teringat lawak Fil ari tu...ada org tanya bila puasa....

"Bila puasa yer..."

Abak jawab dengan slumber "1 ramadhan..." wakakak kebas muke org tu kot...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails