Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Tuesday, November 16, 2010

Parah

Hujan di luar...

Esok raya... tapi aku kat opis ok. Hehehe... apakah???

Banyak sangat MC....cukup2 la. Kesian kat bos tu. Rindu nak panggil akukan? Selalu terpikir pasal mak kat umah masak sengsorang. Tapi Ijat dah bercuti, plus ada sedara baru kat umah so aku tak bimbang sangat. Elehhhh selama ni pun bukan membantu pun. Menyemak dapur mak je. Hahahah... poyos akukan?

Ok... badan masih lemah. Actually bukan lemah apa.Lemah sbb datang bulan ni je. Sedih la. Kedatangan bulan penuh kali ni macam lebih menyakitkan. Sampai demam2... malam tak leh nak tido. Aizzz.... payah tau. Ekceli bulan ni delay 6 hari peyed... ku sangka mengandung tapi buat test negetive. Hampa? Erm sendiri pk la... aku dah malas nak recall.

Than aku try few traditional medicine. Nak kecut rahim ada, nak bagi tenaga ada, nak banyakkan telor ada, semua aku try. End up??? Period cycle lari... lari je tak pa. Sakitnya meninggalkan kesan ooooo. Sian abang Jamani korang. Mengadap akak... emosi tak tentu. Nak marah je. Sakit jangan cakap. Ubat synflex dah tak jalan rasanya. Masuk hari ke dua, period stop. Macam nak gila rasa. Sakit sengugut tak ilang lagi, dia stop plak...

Mengadu kat ibu, hambik bebelan sebakul. Kata aku gatal. Gatal menda. Kita ikhtiar.... kan kan kan. Tapi sendiri makan diri. Period delay. Than sakit teruk. So perintah ibunda, dia suruh aku stop all the medicine. Mungkin badan aku tak cukup kuat nak tampung ubat2 tu... dengan erti kata lain manja. Ini tak leh itu tak leh. Jamu, dan akar2 kayukan panas. So mungkin sbb tu jugak la asik jatuh sakit. Kesannya bukan itu aje ok... aku rasa reseptor aku pun problem.

Nafsu makan mmg tak leh nak cakap la... nak makan itu ini, bila dah mengadap putus selera.

Deria bau aku pun jadi sesuatu... bau minyak wangi tu aku bau sampai aku rasa macam nak muntah sbb busuk sangat.

Mabuk...dan nak tido sahaja...

Ha! hebat tak?? Seyes aku tak main2, dah ghupa org mengandung dahkan? But im not. Emosi jangan la cakap. Nak marah, nak menangis. Semua ada... Gila takkan menopos lakkan? Aku baru je 30 wokeh...

Aku gi jugak klinik to check kenapa period aku delay sbb aku tak pernah delay mmg tepat 28 days. Doktor cakap sbb faktor hormon dan umur. Terdiam seketika. Mungkin nak sedapkan ati aku? may be....

But apa yang aku lalui menjadi pengajaran buat aku... cukuplah... mmg aku nak sangat anak but i guess i need to stop la sbb aku tak nak memudaratkan diri. Rasanya baik aku ikut nasihat doktor lagi elok kot. Ikut proper medication. Mungkin aku mmg tak sesuai nak try benda traditional ni. Tak sanggup aku mengadap sakit je. Mcm nak mati je rasa ok.

Kalau korang baca status FB and twitter, korang mesti tertanya kenapa. Nak buat kerja mmg tak leh. Buat2 kerja la dengan mengerjakan FB dan twitter. Rasanya aku tawakal je la lepas ni. Mungkin masa belum ada lagi so redha.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails