Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Sunday, February 13, 2011

baby centre dot com

ok tetiba nak share. Dulu aku baru2 mengandung, aku xcited sampai aku buat andaian dan penerangan sendiri dalam blog yg tah apa2. Hehe mak mertua and my biras selalu betulkan. Sampai agaknya biras ku malu kot dpt biras yg begini lembab. Ha3 maka dia perkenalkan aku this page.

Jangan malukan diri anda... Seyes aku main belasah je, bila scan doktor terang lain aku faham lain, end up mak terpaksa terangkan ini apa itu apa.

Baby center sgt bagus. Ko register pregnancy ko di situ.... Every week they will update you baby ko berapa minggu., apa yang develop dan sila baca. You will know perkembangan baby secara detail

aku ingat lagi first dengar heart beat baby. Aku dok cerita baby da start moved. Ha3 lawak. Padahal doktor tunjuk baby ada jantung,rasanya organ pertama yang terbentuk jantung la kot eh?

Aku cerita kat sini pun sbb aku nak share. Aku tahu ramai yg mengandung latelykan? Tapi babycentre dot com ni bukan saja tuk pregnancy je. Dia bg tips sblm nak mengandung, and aku lama tak bukak email aku sbb sampai sekarang aku terima perkembangan arwah anak aku ( kalau dia masih ada.) so buat aku sedih. Elok la web ni. isu yg sangat penting ialah pada peringkat 1-2. Baby nak developkan? Seronok dia akan bg tahu contoh minggu ke 9, bentuk tangan dan kaki baby dah bentuk sikit, bila jari2 terbelah sbb usia kandungan dia hanya bentuk tangan je... Than ciri fizikal si ibu berubah. Tentang pertukaran hormon kita. dengan cara tu ko kenal anak ko dengan lebih rapat. You feel you baby each day and week. Dan yg best bila info yg bgtahu... 'kamu akan rasa baby kamu menendang pada minggu ni' ohhh mcm baca ramalan ok... Minggu tu ko sedia nak rasa gerakkan baby tu... Betul tak tipu...

Now aku dah bole baca balik web tu. Mcm aku cakap for those yg planning nak anak, baca la info2 mcmmana nak consive... Vitamin apa yg kena ambik. Now babycenter ada 3d plak... Nangis oooo tengok how baby develop.

Ok tak mo buat spekulasi apa2. Sharing is caring. Thanks to che ta for the info. Dulu xcited nak tahu pasal baby. Now hampir every month buat pengiraan kitaran subur kat baby centre. Haha tak pa usahakan. Lagi pun tak rugi kita tahu benda2 mcm ni. Doakan tuk aku ye...

Oh jangan risau babycentre dah ada translation bahasa. So lagi senang ko nak faham.... kalau kita bukan doktor tak yah la cerita lebih2. Elok baca tuk pengetahuan kita jugak. Ko cerita dengan orang yang xpert mmg kena gelak seumur idup la. Macam aku dulu...hehehe xcited lebih sampai sendiri bayang baby dah boleh menari, lompat bagai....mmg seronok tp org pun seronok gelakkan kita.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails