Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Wednesday, June 29, 2011

Fed up

Sometime aku fed up dengan org sekeliling aku ni tau...

Ok soal kerja... tak ada kena mengena dengan org lain. Bila kita kerja macam setengah mati. Org lain suka2 lepas tangan... mmg company ni bukan bapak kita yang punya sampai nak ambik kisah sangat. Tapi bila sorang2 kena panggil dengan big boss, kenapa sebatul dua bakul bodoh mula la nak tunding jari majikan tak ambik peduli pasal perasaan kita!

Dah ko kerja macam hampassss....

Kadang2 aku pikir asal aku sibuk plak. Diorg sendiri tak kisah kena bodoh ke bangang dengan bos, kenapa aku nak panas ati??

Sbb aku tak suke... aku tak suke kena marah buta-buta. Benda yang simple kot. Boleh je buat dengan team work. Bukan la nak kata aku baik sangat. Tapi ko rimas tak org dok chase ko dan ganggu kerja2 kau.

Yang aku geram... ada pengalaman 30 tahun tapi tanya tak tahu...tak tahu... perhhh bakor darah! Aku dengan tak ada mud nak kerja ni. Ni bukan kerja aku tapi aku ada la jugak ikhsan bertanya...bila aku tak dapat jawapan pada soalan aku, mula la aku buat sesuatu suka ati mak bapak akukan??

Dah tu tegur la... ehhh ini salah la... bla bla bla bla...

Ko silap la dengan Kak Cida... slumber je aku smash... mmg tunggu peluang. Ko nak kata apa kata la...

"Tahu pun... than you nak i buat apa??"

"You kena bla bla bla..." Mula bagi arahan...

"You tahukan??? "

"eh no la... this is what i know... bla bla bla tapi i tak pernah buat...bla bla bla" Since kau tahu... makna kau tahulah kan??? ayat kurang ajar aku satu je...

"Y should i care any way? kalau sorang pun dalam company ni tahu but buat2 tak tahu, right???" Terus bla... senyap terus kat depan. Sorang tak berani bersuara, cukup fed up! Panas rasa ati bila jumpa perangai2 mcm ni...

Time lunch makan kat pentry dengar la diorg berbual, tak faham bahasa diorg tapi aku tahu they discuss someting about the matter... lepas lunch sorang masuk bilik minta cheque tu di tulis atas nama dia...

HA! tahu pun... kenapa nak susahkan keadaaan???

Lega... settle jugak benda tu...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails