Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Wednesday, June 22, 2011

Tulun! Tulun!

Tulun! Parah dah ni!

Mak aku la... adoi la... siapa la mengajar dia tengok cerita korea??? dan yang best tak pernah2 dia tahu kewujudan channel Korea, dia dah tahu nih!

Ni gara2 si Amira Marini la ni... balik Melaka ari tu terus kena penyakit ni.Nasib baik tak ada beyond ok! Rasa beyond lagi banyak cerita korea kot?

Mak aku biasalah demam cerita Indonesia. Kalau dia dah duduk tengok, lalat lalu depan mata pun dia buat donooooooo jerk. Kalau dah tengok tu, ulangan pun wajib tonton! itu yang aku tak faham. Semua channel dia jelajah. Sampai ayah yang dah pencen pun terjebak sama. Kalau duduk2...

"Eh tak tengok cerita......." Oh sangat tention dan tertekan... Dua hari lepas Zamani masuk bilik tersengeh2

Zamani :- Ayang ibu tak tengok cerita Indon daaa

Aku pandang pelik...

Aku :- Mustahil... diakan tengok siaran ulangan cerita Indon petang2 punya. Habis tengok apa?

Zamani :- korea...

Terbeliak mata aku... ha siapa yang mengajornya!!!!

Zamani :- Ibu kata Mira yang ajar dia. Sedap lak cerita tu

Tepuk dahi! Korang ingat zaman kita budak2 dulu? cerita jepun sangat popular? Oshine la... Akatare la... apa yang bola tampar tu? Mero Attack? Habis bantal satu umah jadi bola tampar. Nak main bola, mmg kena baling dengan Incik Seli. So me and Pidah pakai la bantal. Ibu plak jenis tak kisah... main la kau... jangan ko main luar umah sudah...



Heheh dapat plak video Mero Attack ni... tengok la intro dia... mmg best! Gigih la aku dengan Fidah belakon...

Mmg dulu kena paksa tengok alih bahasa. Ermm mak aku sampai cerita cartun Jepun pun layan. Detektif Conan wajib tengok. Doremon, sinchan apa tah lagi...

Tu yang cucu dia besar kepala... Ultraman aku rasa dia boleh masuk golongan Zamani... Zamani tak leh lawan la... masterkan? Tapi takat ko bukak TV dia lalu tanya

"Oh Nebius? Taro? Tiga?" Dia boleh kenal...

Semalam aku masuk umah tengok dia layan cerita Korea. Sampai aku masuk pun tak perasan. Betapa dasyatnya focus diakan? Aku duduk bual dengan dia, aku rasa dah macam aku cakap dengan tembok dah... dia cume jawab satu

"Nanti la long... cerita ni tak ada ulangan. "

Ermmm bagus jugaklahkan? Kalau idok tak tahu la teman nak kata apa. Nasib baik la ada astro kat bilik. Boleh la jugak tengok. If not? aku gantung dekoder astro kat umah sebelah... hahaha... sukati ko je... idokkah ko tahu Incik Rusli pasang Astro hampir semua channel tuk isteri kesayangan dia tu???

Tak lama lagi ada Astro kat dapur plak... baru ko boleh tengok Cik Tipah masak ambik masa 3 hari 4 malam... kah kah kah...

Ala bukan komen... dia pun nak buat apa kat umah tukan? Melayan TV je la....aku faham. Sekarang anak2 dah besar. Cucu pun nan ado... so apa nak buat? Selain melayan cerita TV? Selalu gak aku call kat opis.. tanya buat apa semua. Tak tido, mesti tengok TV.

Sian mak saya... tak pa... nanti kita cari aktiviti yang berpaedah sesama eh ibu... wink wink

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails