Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Saturday, September 8, 2012

7 Sept datang lagi!


Alhamdulilla... di beri kesempatan tuk membut hari tua yang ke 32 tahun... dont care... its just a numberkan?
Bila dah tua2 ni, nak sambut2 ni dah tak kose dah. Even aku bagitahu Zamani tak perlu la kek2 ke apa. More excited tuk birthday Amani Iman jerk. So kalau beli kek banyak2 adalah satu pembaziran. Mungkin kita spend masa anak beranak je dah memadai.

Tapi aku dapat hadiah jugak... dari adik saya Rafidah. Terharu tau sbb dia ni mmg tak pernah miss nak bagi hadiah on my birthday. Thanks sista!

Sebenarnya dia beli beg ni dari Paris. Dia pesan kat kawan dia yang bercuti kat Paris tuk beli beg LongChamp ni. Niat dia nak beli as hadiah birthday this year. Last year dia belikan handbeg RENOMA yang 3 in one tu, ingat tak? Terharu la sbb dalah dia pesan barang kat kawan dia, dia pesan tuk aku. Which i rasa sangat manis.

Kawan dia deliver kat rumah time pose tu. Since time tu aku tengah bengang pasal tempah baju raya mahal bebenorkan?!

)()*(&&&&&(*&*(&*^&*()()

So tulis la kat twitter that cancel nak beli beg raya. Dan dia terus SMS aku cakap tak payah beli sbb she already get something for my birthday. Dia pun tahu akak dia ni kalau pakai barang satu je, selagi tak jahanam selagi tu tak tukarkan? So dia pun bagi!



Long Champ blue color.... So beg ni dah di rasmikan seawal sebulan sebelum birthday! heheheh tq sista!


Dan ni modal tak berbayar.... aku sibuk nak ambik gambar tuk blog dia sibuk kat situ nak menyelongkar! Haizzz

And advance birthday gift yang di sangka is from hubby! Last year Bold 4... this year i teringin nak pakai Apple... ok mesti korang kata aku yang minta2 dengan suami... Sumpah im not that type la.. My bold 4 mmg antara yang aku suke... menepati citarasa yang aku nak. Last year pun aku mmg plan nak beli sendiri. Tapi tahu2 en somi mmg dah belikan.

This year pun mcm tu... ok mungkin dah rezeki kot. Hahah sbb mmg ada cakap kat dia nak belikan Tablet tuk Amani Iman. Sian anak aku tercengang2 tengok anak org lain main tablet. Cuti kat singapore tu, anak2 buah semua advance. Well aku bukan la nak meniru org. Mmg kita kena ukur kemampuan sendiri. Sbb aku tengok Amani Iman pun pandai nak pilih movie sendiri. Pandai gune jari telunjuk dia tuk main game. So i think best opportunity la.

Tapi sayangnya, pengunaan creditku kan dah di cantas2... tak pakai credit card dah... debit card pun cashnya enggak cukup. Nak pakai saving pun rasa tak berbaloi sbb saving tuk emergency. Hahah ko beli ipad?? So apply installment tak lepas. Itu yang memusykilkan aku. So biarkan je la. Tapi penolakkan tu buat aku bengang sebenarnya. Tu tak yah citer la sbb apa. I know sbb apa kena reject.

Bit down la one week tu. So terpikir nak beli jugak... since my two niece baru beli tablet android 4g harga RM 250. So takat nak bagi si Amani ni main2 ok lah... aku suruh Zamani survey dia mati2 tak nak. Lagi bengkak la hati akak... macam2 alasan dia bagi.

So last Wednesday, Zamani berkelakuan agak pelik. Aku call rumah ibu cakap dia dah keluar awal, sampai ke tengah hari tak balik. Than balik rumah dia masuk bilik. Yang bengang dia kunci bilik. Aku dah mula tak sedap hati sbb tak pernah dia kunci bilik. And time tu plak Amani Iman syok naik turun tangga. Dah naik nak turun plak... So buat tak peduli terus turun.

Zamani pun turun jugak. Terus cakap... sori TERKUNCI pintu... masuk la la bilik. Tapi aku ignore je... than naik bilik tuk mandi and solat... but something atas katil...


Terkaku kejap! Ingatkan kotak kosong je... angkat kotak tu mmg ringan! ahahaha campak balik atas katil but beside kotak tu ada macam file merah...darah dah bederau... ni tablet siapa plak ni? Bila amani iman duduk bukak casing tu ( diakan bz bodi), baru aku sedar itu bukan mimpi... hahah terdetik gak... kot yer pun teringin takkan sampai terbayang?? parah aku ni!



aku jerit la panggil Zamani... Dia peluk aku and Amani...

"For both of you happy birthday...." Dan Dan ko! memula niat nak bagi Amani Iman sekali nawaitu pesong terus jadi tamak! hahaha...

Semua video fav Amani Iman dah install and semua application yang aku selalu gune dah install... oh rasa melayang... aku tanya bila dia beli semua... jawapan dia satu

"Nak ke tak nak? Banyak sangat soal tak pa, i ambik balik..." ohhh terus terkaku di situ. Gilo ko tak suke! Kan Amani Iman kan kan kan?

"I nak bagi you esok malam, sekali pikir, kang bagi esok malam ada gak jumaat tu you tak kerja dok belek benda ni. Nak bagi jumaat plak kang bz pulak kot i nak bawak keluar makan ada gak kita semua kelaparan...."

Which is true. Dapat je, malam tu suruh Amani Iman tido awal... hahaha...kul 930 dah tutup lampu tepuk Amani tido... lepas tu mengadap mcm dah tak ada benda nak mengadap. Siap kena sound dengan Zamani

"Rasanya you nak ipad ni tuk you ke Amani Iman?" Hahaha senyum gatal.


Ekceli i need this Ipad tuk hal kerja. My BB link to email kat opis. And yang ini remainder/ calender tuk organize my work schedule. Plus sejak company aku dah pakai internet accounting software ni, aku rasa aku perlu satu. Kalau tak? ahkak cuti, orang opis dok call je....bengkak je hati. Kalau kat umah ada gak laptop dan desktop nak check! Kalau kat luar? celah mana aku nak check figure semua? Kan?

Dan semalam, tak pergi mana pun. Tetiba terasa nak makan buger kedai depan. Abang Zamani beli bukan main lambat lagi. Dekat sejam kot. Tapi sebab dah dapat hadiah kot, lapar pun diam. HAhah rupanya???? So sweet.... ibu and him pakat beli kek jugak for me!


Alooo sweet gak! Lagi elok macam ni, sbb kalau beli kek besar tu silap2 tunggu besday tahun depan pun tak habis. Wakaka...esh tengok kek terpikir kek Amani tak order lagi! Payah aku nak cari kek bintang dan bulan? Kenapa bintang dan bulan? Sbb Amani iman ni teruja tengok bintang dan bulan sbb diakan peminat twinkle twinkle. May be survey ari ni kot... see how. If not kita beli kek angry bird je la dik yer...




  That all my story yesterday.... thank you hubby. Kalau tak ada Ipad pun i still nak ucap terima kasih...for being such wonderful person in my life.... without you......... i tak ada ipad and blackberry im nothing...

And to My Princess Pucuk Kelompang! Ibu love you...

Cik tipah! dan En Seli Mom and Dad.... kerana ibu ayah sampai sekarang Along bernafas di bumi Allah ini. Terima kasih atas doa dan kasih sayang yang tak putus...


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails