Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Friday, November 2, 2012

Draffcraft

Hye pal!

Terlebih excited.... Haruslahkan sbb aku telah berjaya menemui application yang aku cari selama ini. Penulis blog mcm aku ni sentiasa mencari application tuk tulis blog. Kenapa aku jarang menulis skrg ni? Sbb aku bz... Kerja sekarang makin banyak, kalau nak tulis blog time opis hour mmg susah. So aku perlukan application yang boleh menyenangkan aku. Rasanya banyak entry yang aku nak kongsi kat sini tergendala tau. Mencik. Nak tulis entry lama pun mcm tak syok. Dah kira berkulat dah. Tak layak nak tulis pun kat blog.

Gigih jugak la cari application yang sesuai tapi tak ada. Sampai la aku jumpa yang ni!


Blogger icon tu sebenarnya application tuk iphone, kalau dulu korang cube cari balik ada entry aku yang gambar tak ikut turutan, tu aku gune application tu je la. Sometime tulis than save kat draft. Esok gi opis,betulkan susunan gambar kat pc gune destop application. Sangat leceh. Upload gambar mmg laju. Aku syak yang blogger application ni tuk short entry, long entry yang syok sendiri tetap tak ada. Ada pun tuk wordpress. Mmg banyak application wordpress compare blogspot.

So i get this application. Its like offline blog/ entry. Ko tak perlukan internet pun kalau nak tulis. Menulis yer aku tak kata untuk publish. Publish ko still perlukan line internet. Means off line pun ko boleh je menulis kalau kau nak. Nak stop menulis sbb nak makan ke, mandi ke, solat ke pun bole. Just off than kalau nak sambung balik pun tak ada hal,

Draffcraft... Blogspot ke, wordpress ke, apa juga jenis blog pun boleh link kat sini. Macam aku, aku punya blogspot so link to blogspot account sekali sahaja. Dah tu bole tulis dengan actionnya.... Hahaha



Draffcraft ni application dia FOC je, tapi limit sampai 10 entry... Trial pertama sangat memuaskan hati. Laju pun laju... Aku tak payah nak pening kepala dah buat entry sekerat sekerat bila anak nangis ke apa. Stop means you stop, boleh je continue, tak payah nak save bagai. So aku beli application ni dengan harge $0.99 hua hua... Nak berkira jugak ke? Kalau convert malaysian money pun dalam RM 3 je kot. Pakai debit card je. Pakai la sampai ko bosan.

Belah kiri tu semua entry yang aku dah buat tapi tak post to blogspot. Haaaa suke tak? kira macam draff la.


Yang ni pulak entry yang dah di post! Jeng jeng jeng.

Tapi ofcoz tak boleh lawan la entry di blogspotkan. Ko boleh kaler2, tukar font bagai. Vedio pun tak boleh upload, haiseyyyy. Ada yang tahu others application yang senang nak gune tak?


Bole upload gambar dengan mudah.


Boleh edit entry2 yang korang nak...


So pilih entry mana yang korang suke than publish. Mcmaku, blogspot ada dua blog, lama dan baru, so pilih je nak letak mana yang ko suke....

Senangkan?

So every nite lepas amani tido atau sementara nak tidokan dia. Aku akan buat satu entry dan akan post esok pagi sebelum pergi kerja. Ehhh idok ler temam nak mengadap blog 24/7,kan. Create je bila kamu ada masa terluang. Sometime kalau keluar ada jumpa wifi, just pilih entry mana dan post to blog. Habis cerita. Tak perlu risau pasal gambar. Cume vedio je tak boleh nak upload.

Any idea tak korang?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails