Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Friday, December 7, 2012

Darling abak

Dah besar ni makin lama makin rapat dengan abak...

Sikit2 abak!

Abak!

Bangun tido abak! Tido abak! Nangis compommmm abak!

Kalau abak tegur sentap! Hahah mmg ikut genetik ibu. Abak mud swing. Kalau ok, mmg baik tapi mud tak ok, meluat der nak tatap. Tapi itulah yang kami sayang bebenor, kan amani iman?

Nak hujung tahun ni, me and zamani mmg bz dengan kerja, aku of coz nak closing accountkan? Zamani? Biasalah dia bz memanjang. So sekarang pun hujan je, maka tersangkut kat opis. Balik awal pun jem, so tunggu la sampai hujan berhenti. Aku pulak kadang2 dapat ikhsan dari kawan opis volunteer anta balik. Sian sbb aku stay opis sampai pukul 8 malam... Kawasan opis aku pukul 7 je dah sunyi.

So pukul 630 petang balik. Ibu cakap sekarang dia dah besar, dia dah pandai dah. Time aku balik dia berdiri kat grill... Siannya. Nenek tipah dah malas nak tarik duduk kat hall. Melalak satu hal. Org tua tu tak larat nak mengejar amani iman yang 20 kali ko tarik, 20 kali la dia duduk depan pintu. Sometime dengan nenek2 duduk depan pintu gril.

Dia tahu pukul 6 je dah merangkak ke arah pintu.kalau pintu tak bukak, dia naik tangga. Oh dia dah naik tangga dengan jayanya sampai ke tingkat atas ok. Atuk tak ada kerja temankan dia naik tangga. Sekarang dah laju...

So diorg malas nak layan dia naik tangga. Usia dah tuakan, so bukan je risaukan amani iman jatuh, diorg takut dengan diorg kang jatuh tangga sbb nak halang cucu naik tangga. Nanti la, aku tengah cari juga pagar tangga ni... Tak jumpa pulak. Ke aku mmg tak tahu nak cari?

That day balik awal... Memula tu dengar cerita mak aku je la, tengok2 mmg betul. Pukul 6 dia dah berdiri kat gril pintu. Aku masuk je, dia jerit

'Abak???' Spoil la mud ibu ko tanya abak ko dulu amani.

'Ibu balik dengan kawan ibu'


Buat muke dekkkk je... Duduk tepi tu tunggu la kekasih ati balik... Ayo! Ibu oun tak sambut abak mcm tu der...

Tengok tv pun dari pintu je... Erm aku teringat bila zamani ambik keputusan tuk tinggalkan Fedex, dia pernah mention dia tak nak lepas perkembangan amani iman sok. Cuti umum semua habiskan masa dengan anak bini, dia kena kerja. Nanti tak syok anak sendirI sentap... Bayangkan kalau dia di fedex... Sian anak aku... Uhuhu...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails