Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Tuesday, February 19, 2013

Happy birthday lovely Brother In Law

Salam...

Sekarang nak wish2 buat sepcial entry kalau birthday ke apa dah payah dah sekarang. Malas satu bab. Setiap everytime kuarkan phone ke, ipad ke, laptop ke, duduk depan PC ada mando yang perhatikan. Dah tu sibuk nak buat jugak. Tention akak ko.

15 feb, adik ku baru minta tolong belikan apa je tuk suami dia. Kata isteri mithalikan?so direction pada kakak dia, dan 'bawak' dia sekali shopping. Habis bill phone aku hantar MMS. Hehehe...

Tugas aku beli keke dan hadiah je. Tak boleh bawak rayan sbb dia tak boleh simpan rahsia. Hahaha. Mak dia beli coklat tuk papa, suruh dia bagi, banyak betul soalan.



This year special sikit sbb ada encik esah kita dalam family... Oh dia pun bijak, pukul 12 tak tido lagi... Lepas besday papa terus lelap.

Mmg lawak malam tu. aku balik rumah 15 minit sblm ken balik rumah. So bini dia yang dlm pantang ni gelabah cari pen nak tulis card bagai. Opkoslah assistant dia cik tipah and me... Kita org pun gelabah macam nak bagi bos sign chq. Kahkahakha.

So sempat la dia tulis. Yang rayyan tanya, ini barang siapa. So tipu dia barang pak long. Than ken balik dia terus layan anak2 dia... Sampai terlelap.

setengah jam sblm kul 12. Ingat dah ok... Kena pulak wats app... Minta tolong sediakan kek... Damit! Amani nak tido, melalak macam dah 10 ari tak tido. Ikut bontot aku je. Kek pulak kat aisbox. Zamani satu hal sembunyikan di belakang bekas2 makanan yang ada dlm esbox.

Dan dan time tu raeesah bangun... Fida bisik kat tenga rayyan, minta tolong mak long ambik susu adik. Tu pun satu! Malas nak sumbat, minta susu pulak... Rasa nak lempang bila anak dia jerit satu rumah suruh ambik susu adik. Bapak dia terjaga, and cakap biar dia buat.

Plannya nak suruh dia makan. Hahah lauk dak aku angkat ko tahu, tinggalkan tudung salji. Si ken bangun, bukak tudung sajli kat dapur. Kantoi kat situ... Dia ke dining room. Angkat tudung sajli...

'Eh kosong?' Rumah cik tipah, kalau tak ada makanan kat meja usahlah engkau letak tudung sajli kat atas tu...cepat aku bgtahu aku lupa nak angkat. Hehehe. Dan aku berdiri depan peti ais... Hahaha nak kuarkan kek punya pasal.

Ken masuk bilik, mandi... Cepat2 mak cik bawak kelUar kek. Nak tutup exbox, dak amani diri depan esbox, feeling dia ada kat US aku rasa...suruh gerak buat dekkk je. Aku terus masuk bilik kat bawah. Susun cupcake. Ajak amani masuk, dia tak nak, kang jap lagi pak ngah ko nampak habis plan mak ngah ko. Meroyan kang...sudahnya aku tutup je pintu. Melalak pulak... Lantak la ko nak...

Pukul 12... Dah tak tahu macammana nak buat suprise. Panggil rayyan... Si rayyan nampak kek, terus jerit...

'Nenek besaday papa... Jom la kita makan kek...' Ha! Budak ni kantoikan pulak. Nasib baik adik dia melalak2. Aku suruh dia bagi je...

Dia bawak pinggan tu sambil jerit...

Papa papa.... Bukan selamat hari jadi, TAPI! Papa ayen nak makan kek... Bapak dia pun confuse tengok mana dtg cupcake tu... Yer la kalau kek mmg nampak terharu la. Sejak bini pantang, rumah aku banyak sangat kek sbb nak hidang tuk org dtg.



Tak orderdari siapa2... Kat jj tetiba ada booth jual cupcake... Asik kek je. So be bought cupcake...




Walaupun banyak kurang, tak pa la selesai...



Them....



Bapak dia belum rasmi kek dia sibuk nak makan elmo... Dan cakap dengan papa, papa belila kek sendiri... Ni ayen punya... Mak long belikan... Yah mak long dapat nama!



Siapa punya besday? Adik aku tu mmg kuat posing. Rasa kalau ada 10 camera, mmg muke dia je dalam semua camera tu



And ini anak abak! Sampai habis suap bapak dia makan.




Hadiah dari rayyan... Lawak la budak ni... Dia cerita habis...

Coklat ni atuk dengan nenek tolong belikan, papa... Beli tuk besday papa...atuk nenek suruh bagi papa...atuk beli kat speed mart... Yeahhhh bocor rahsia...



Hadiah dari isteri tercinta...

Kan aku cakap kitaorg belikan tshirt tuk ken... Zamani cakp kat rayyan baju pak long... Tetiba ko! Dia nampak mak dia keluarkan kotak... Dengan jujurnya...

Papa ni hadiah BAJU mama belikan....

Yeah! Mak long belikan kotak tu harge 14.90 ko tahu. Baik masuk plastik je... Mak dia nak pitam time tu... Hua hua hua...



- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Jalan Tun Abdul Razak,Klang,Malaysia

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails