Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Wednesday, April 10, 2013

Sosial media

Salam....

Terpanggil buat entry pasal sosial media...

Memula gila facebook... Aden ado...

Than di ikuti pulak dengan twitter... Aden bukak walaupun aden tak ghoti. Apa syok twitter ni pun tak tahu.

Lepas tu Instagram... Pakai blackberry mmg idoklah. Tengok je suami aden tu post gambar. Cantik2... Pakai telephone je kot snap gambar. Tapi macammana leh cantik... Bla bla bla... Bila dapat ipad, terus install jadi teruja.

WatsApp... Tango... What else?

KEEK! Aku download than rasa macam poyo... Kalau ko artis tak pa gak la. Tapi bila tengok artis mcm bosan. Ko follow artiskan. Tak ada beza ko tengok kat tv. So aku follow blogger yang aku suke baca blog diorg.

Seronok gila ko! Yer la... U can see org tu macammana. Baca blog je,Macam ko baca buku cerita. Ko dok bayangkan dia ni macam mana... Macam aku pulak, aku baca blog org aku bayangkan cara org tu bercerita. Well mmg ko bole tahu ayat yang diorg guna tuk blog dan secara live.... Bole ku katakan menyeronokkan...

Yah i know some of you yang cakap syok sendiri, poyo... Lantak la tak suke jangan follow. Dah tu jangan la tengok, ko tengok than ko nak komen org ni poyo, org tu eksen...get a live mannnnn!

Bagi aku la... Post kat fb, post twitter, instagram semua ni, hak masing2. Aku tak rasa pun diorg atau mereka2 ni ganggu org. Diorg tunjuk apa diorg buat, apa diorg lalui. Setengah org akan cakap, eh tak ada kerja lain ke? Yahhhh tak ada kerja la tu. ada kerja diorg tak buat benda2 tu. kadang2 jadi pelik... Ada je yang bukak account just to follow and to be kepochi.

Aku sendiri? Tah... Benda2 ni dah jadi macam sebahagian hidup sekarang. Kalau tak ada internet rasa macam nak gi cekik service provider. Opis baru aku ni, tah diorg tak ingat wifi. So tak leh pakai wifi. So bulan ni quata tuk internet pakej telah pun melebihi had. Than dapat sms dari maxis. Increase credit limit to 3g internet plan RM 68. Sekarang plan 500 mb sebulan RM 55. Harus la upgrade... Happy ko!

Sbb tu aku tak heran sangat kalau ada kawan ke tak. Sbb i got friends in my pocket. Kadang2 yang tak kenal pun tegur,buat aku rasa happy. Eh at least kurang tau dosa. Hahaha yer ke... Niat tu kena betul la.. Macam rutin aku,

Pagi bangun tido, lepas bersiap HARUS bukak FB, its like newspaper ko tahu. Hahah tengok status2 dan update2 kawan2, sedara dan keluarga. Bila keluar rumah, aku akan snap la gambar yang aku nak snap. Muke tak lawa nak post kat FB, so apa yang aku rasaa nak bagitahu satu dunia aku bagitahu. Tak ada niat lain. Tak ada niat nak riak, nak menunjuk. Kalau dengan amani, aku suke rakam aksi, macam selalu aku ambik video than simpan kat dalam phone or ipad. Sampai dah tak terrtanggung memori gajet ko tahu! So nasib baik ada keek. So abadikan semua yang ko nak kat situ. Than malam nak tido, baca blog yang aku follow. Its like reading book sebelum tido. Kalau malas, update entry.

Itulah masa yang aku gune sepenuhnya. Sampai amani pun dah pandai. Kalau nampak camera ke video ke. Pandai dia beraksi. Tak geram ke ko tengok??? Maksud aku, aku la...

Sometime zamani bising... Eh dia tu nak bising aku surfing la apa la... Dia mengadap game tak menyedorkan diri tak pa lak? Kan??? Bagi aku, selagi ia tak menganggu org, buat tak tahu je. Ceriakan cerita2 di FB anda, twitterr, instagram dan keek anda dengan cerita anda sendiri. Tak yah nak peduli sangat la org lain.

Kan kan kan...

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Bilik haku

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails