Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Friday, September 26, 2014

Sahabat


Hola....

Apa sahabat bagi korang?

Kalau korang tanya aku, sahabat aku sorg je. En Somi yang tercinta. Kalau dengan dia je teman bergaduh bagai. Indah! Segala rahsia pun bagi kat dia je. Tapi sejak teknologi bertambah canggih we get back kawan2 yang kita ada dahulu sblm ada somi.

Aku jenis yang mudah percaya kawan. Tapi sekali tersentap, mmg idok la nak kawan. Gitu!

Tapi syukur la. Kawan zaman sekolah tetap keep in touch. Malah terasa duduk sebelah umah. Tengah nak tido pun bole berbual. Tengahmalam tak leh tido pun bole bercerita. Hebatkan? Anak kencing malam pun tak tahu nak marah siapa pun bole kongsi.

Yang best nak masak apa tak tahu pun bole mengadu domba nak masak apa. Cepat betul jawapannya.

Ok make it short. Tak yah nak munga munga ( bak kata my beloved bos!)

Tak tahu bila la. My friend yan A.K.A my fashion designer. Ahak! Ajak lunch together-gather. Dia ambik dia belanja. Awww im so touched. Aku ada masa sejam je. Banyak benda nak gosip. Kepala gila bergambar pun ambik masa jugak. Dua org je bagaikan 10 org. Galak tak ingat org. Aku depan abang zamani bukan main sopan. Bini siapa la tu agaknya


Akukan very the manja. Dulu belum kawin bukan main la berdikari. Dengan kereta akak ajak berteman. Tapi sejak abang zamani korang manjakan bini dia, tetiba aku jadi serba tak tahu. Memula nak lunch kat kedai kawan kitaorg dulu. Tapi dia kat pantai remis. Pekerja dia adalah. Ala pekerja buat apa? Nak jumpa tokeh, boleh dapat discount harga kasih sayang.

Wakaka! Tapi kita decide pergi kedai cili merah. Yan tak tahu kat mana. Aku???

Eh macammana yan tak tahu? Aku yang selalu gi boleh hilang ingatan. Muah ha ha. Gi sana pakai waze. Bole? Merepek tapi itu la aku buat. Belakang opis je pun. 

Sbb tu aku cakap kawan. Dia layan je kawan dia ni yang tak gheti apa2. Yan ni kawan aku yang paling lama. Dia faham sangat la aku macammana. Ni bodiguard mak ni. Dulu aku hanya deal dengan dia bila raya. Ha ha ha tempah baju. Now? Bayang2 aku kadang2 tertinggal kat belakang kete dia. 

Kan mak cik???


Makanan kat cili merah mmg best. Lauk banyak. Tapikan kalau aku tahu dia belanja, aku ambik lauk best2. Takat ni dia cakap kambing pun tak lalu tengok pinggan aku. 

Apakah???! 



Muke terperanjat kena belanja. 

Motip perjumpaan masih belum di ketahui. Dia nak bercerita ke atau aku yang nak bercerita. Tetiba semua isu2 berbangkit terbangkit. Tapi tu yang best. Apa2 pun dia dan aku je. Kutuk kutuk pun rasanya cukuplah kita kita aje. Aku cukup malas kalau menyampai2. Tahu pun buat tak tahu. Tak payah la jadi kiah propa sangat. 

Berbual panjang patut habis lunch 1 petang meleret sampai ke dua petang. Tetiba rasa nak ikut yan balik. Ha ha ha... malas bebenor nak kerja. Ingatkan gaji pekerja asing buat akak gagah balik opis. 


Muke kenyang. Org belanja tak baik kalau kita tak licinkan. Takut org cakap kita tak sudi plak. Kan kan kan. Belanja la lagi. Belanja la.




#Faezayancida bukan main ada hashtag group. Puiiiii gelak guling2. Tapi kali ni yan and cida je la yer. Faeza kawan kitaorg sorg tu tak leh bawak makan. Org pandai makan asik komplain je kerja. Ini kurang, itu lebih. Selalu aku dengan yan sound dia, masak la! payah benor komennya! Kalah chef wan.


 Nak balik punya la panjang beratur nak bayar. Sampai depan casher nampak pulak kek eskerim. Mahal RM 7 sebijik. Kena ada'pencuci mulut'. Nak beli baskin robin idok lakan.

Sbb aku berkenan, kali ni aku belanja. Setelah paw Yan tuk lunch RM 21. **gelak puaka**

Sesekali belanja customer apa la salahnya. Dua kali pun ok. Berkali kali lagi elok. Murah rezeki.



Promote jap. Depan kaunter org geleng gelagak sengal aku. Kalau Zamani tahu, mengaku isteri pun tidak agaknya. Jangan banyak bunyi. Sekarang zaman masuk pacebook. Depan anak dan somi berlagak soleha. Hi hi hi. Oklah sbb sayang, aku belanja. Kurang sikit dari nak baya makan tengahari.

Lariksssss



Pada asalnya, nak beli sama. Coklat nampak indah. Tapi aku ambik mint blueberry. Sbb duit sendiri yang keluar, maka tak sedap. Dia sedap bila duit org lain. *mata juling*


Saya mmg bukan kaki make up. So abaikan muke yang tak berapa nak sudah! Caption tuk gambar ni 'Haiiii duit saya' lalalalala



Minah ni kaki gambar. Org nak makan pun tak senang. Tapi layankan je. Dari aku mula makan sampai habis makan. Gigih dia snap gambo. 

Seronok sebenarnya. Kalau masa kerja bole la ambik masa sekejap keluar. Tapi hujung minggu tak dapat la sbb kawan2 kat umah tu sentiasa mahu perhatian saya. 

Adiossss

XOXO



Free Image Hosting at www.ImageShack.us

 CidaZam bercerita lagi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails