Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Wednesday, May 11, 2016

Kelas mengaji

Alhamdulillah... berjaya dah daftarkan amani kelas mengaji. Aku mmg niat kalau kerja nak masukkan anak2 kelas bg mereka rasa seronok sikit. Tp baru2 kerjakan so tak leh la serentak nak bg.

Kerja sabtu, so terhad sikit. Ingat nak masukkan amani kumon. Tp dengar berat sangat. Ada area bukit tinggi, kelas arithmatic. Tp hari sabtu plak.

Ingat nak masukkan al bagdadi. Tp dengar macam mahal. Tak sure la. Tak tanya. Tp pidah masukkan rayyan kat al bagdadi kat Damansara kata RM 100 tiap hari sabtu. Maknanya sekali je. Lebih prefer personal ustazah macam aku dulu2 mengaji. Tp kawan aku cakap sekolah agama depan umah aku ada buat kelas mengaji. Aku google gak tp tuk org tua. Sekali mmg ada tuk kanak2. Rm 40 sebulan. Tiap2 hari kecuali sabtu and ahad. Kalau public holiday pun cuti sbb ikut waktu sekolah. Kelas setengah jam je 3 to 3.30 ptg. Senang tuk atuk tak terkejar2 nak hantar and ambik cucu expecially nak masuk waktu asar. Atuk kena g masjid.



Hari pertama..... mak cu yg hantar. Punyalah seram mak cu cerita. Amani biasalah, new enviromentkan dia susah nak terima. Nak pakai baju pun dia cakap tak nak pakai baju ibu. Tak nak pakai tudung ibu!

Ustazah sampai ambik dia dr kete. Budak2 dlm kelas menjenguk anak siapa nangis histeria tu. Atuk amani takut cucu kena pukul dia pun masuk kelas. Hahaha lawak sangat.

Hari kedua abak dia ambik time off. Manjakan anak lebih2 abak dia ni. Kalau dengar anak buat perangai, sanggup time off. Tp biasalah amani, kalau aku atau zamani hantar dia takut nak nangis lebih2. Kalau atuk nenek dia tahu sangat kelemahan nenek atuk dia.



Tudung aku siap beli kat kawan aku. Nasib baik ada stok. Pakai la kau nak.

Hari kedua satu uma teman. Nenek, abak, maid dan adik2. Hehe. Amani ni tak leh lama sangat buat kerja. Dia cepat ilang focus.



Nampak?? Hahaha



Tp aku tahu dia cepat belajar. Ustazah cakap dia kenal semua huruf. Cume masalah baca je. Aku tak salahkan dia. Bukan big problem pun. Macam kita jugak la kecik2. Kenal huruf tp tak semesti kenal huruf senang baca. Takkan? So take rite.

posted from Bloggeroid

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails