Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Thursday, June 23, 2016

Release Young Living

Product review. Emotion oils





Perubahan pada amani....

Hari ni aku perasan bila amani kena marah or kalau tengok aku or abak dia naik hangin, dia mcm takut. Muke bersalah. U know kalau ko tengok org lain kena marah muke ko akan rasa nk nangis. Walaupun bukan ko pun kena marah. Aku cume bimbang dia trauma.

Td dia nak susu. Since aiman pun nak susu, aku suruh dia minta susu kat abak dia. Ammar nak tido melekap. Dia mengamuk abak dia wat susu kakak. Kena marah la. Aku ingatkan amani kena marah ke apa. Bukak pintu nampak amani masuk dengan keadaan yg takut. Bila duduk2 ni aku terpikir. I guess she started to understand ppl expresion. Kalau tak ko cakap dengan dia, muke reti tak reti faham tak faham. Kalau ammar kena marah selama ni mmg dia akan nangis and merayu jangan marah ammar. Tp kalau ko marah dia ke apa, dia buat dek je. Tak buat dek tp dia lawan. Cederakan diri sendiri mcm pukul kepala dia. Tampo muke sendiri. Gigit tangan sendiri. Things like that.

Mcm mana nak cakap eh? Faham tak? Aku mula perasan dr pagi tadi. Macam dia gaduh dengan ammar, bila aku marah dia, dia duduk diam. Tak berani nak cakap apa2. Expresi muke macam bersalah bila kena marah. Tak menajwab. Tak melawan. Tak cederakan diri. Diam je. Tunduk tak berani nak tengok muke aku.

Aku patut bersyukur. At least dia tahu la nak respond. Bila org tak suke pandai bawak diri kan? Tp asal aku rasa tak sedap ati yer? I hope dia bukan trauma ke apa.

Mcm tadi berebut mainan. Dia ingat aku tak nampak bila dia ketuk kereta mainan tu kat lutut ammar. Respond mak yg automatik nak jerit ni, buat dia terkejut. Terus urut kaki ammar and pujuk ammar untuk ambik mainan tu. Berkali2 dia hulur kat ammar mainan tu. Tp mamat tu tengok kakak kena marah, over lebih la nangis. Sambil campak2 kete yg kakak hulurkan.

Aku tak bole la tengok muke amani macam tu. Mcm kesian. Aku tak tahu dia ok ke atau tak. Takut jadi trauma plak. Should be ok kot kan? Nak sangat anak tu express feelingkan?

Adoi buat experiment kat anak. Sendiri takut. Hahaha. Pagi tadi calit oil apa?? Release rasanya. Tp as long dia tak nangis. Meraung. Cedera diri sendiri cukup!!!

Tapi bila google balik kebaikannya adalah mengurangkan rasa trauma? Dia pernah kr trauma? We all tak pernah marah dia ke apa. Release mengurangkan kemarahan. Erm... dia tak la baran macam ammar. Haha kena try kat ammar plak. Tp tu la. Minyak emotion ni bila aku apply kat ammar, i dont see any progress pada ammar. Mcm amani kalau apply minyak2 ni bole nampak beza. Kenapa agaknya??? Sbb aku focus on her more than ammar?

Ammar ni baran sangat. TER - langgar bahu je pun dia bole belasah org. Tak kira ko tua ke mude. Senjata dia nangis la kalau dia tak dpt pukul org. Payah atuk lagi sayang dia. Atuk cerita dia pukul atuk sbb tak masuk kedai yg dia nak. Siap tendang2. Perhhh kecik je ibu tengok ko ammar! Nenek marah atuk sbb cerita kat aku. Atuk plak tengok rahang ibu bergerak tahan geram dia backing baek... kena kat aku mmg tak la! You can get anything you want if you behave. Perangai gangster kampung dusun tak layan.

Ok try kat ammar release ni. Hope its help. So korg rasa amani ok respond macam tu??

Price....15ml
Member price : RM 173
Retail price : RM 227
posted from Bloggeroid

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails