Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Tuesday, April 27, 2010

Biarkan mereka...

Aku terbaca satu blog... sekarang ni aku suke sangat baca blog supermom dan letter to mariam... kalau tak sempat kat office, aku akan pastikan baca dia rumah... i dont know why... ku rasa mereka sangat sedih akan kehilangan sesuatu yang berharga dalam diri mereka... dan cara tuk mengurangkan tekanan atau kesedihan itu, maka mereka menulis...

Dan aku tahu ini cara yang paling elok... kita dalam dunia kita... tak ada siapa yang faham walaupun org kata org faham apa yang kita rasa... itu yang aku pegang di saat aku start kenali dunia blog... bila marah ku tulis macam2 kat sini... bila suka pun sama dan kadang2 aku tak sedar rupanya ada yang terasa dan kecik ati... never notice that.

Entry supermon kali ni lain pulak... ada pulak reader yang tak tahu la nak kategorikan mcammana... tak suke ke atau niat nak menegur... may be nak tegur la kot... mengunakan bahasa yang salah. Grammer yang tak betul... aku terpikir, dia tak ada pun kaitkan cerita org lain... dia tak kutuk pun org lain, ceritanya hanya dia dan arwah anak dia... kenapa semua ini perlu di pertikaikan?

Tetiba teringat kes kat blog lama... tu akui salah aku... sedap mulut jekan? tak pa jugak... tapi ni aku tak nampak apa pun salah dlm setiap entry supermom... ku tahu dia mahu luahkan segala kerinduan dia pada anaknya... that all... rupanya ada yang memerhati tatabahasa bagai... ermmm tak mo cakap banyak la... cume aku nak terangkan di sini... ini blog peribadi... actually tak ada niat pun nak bercerita... kalau suke baca teruslah baca, kalau rasa di sebabkan blog2 ni kemahiran pengunaan bahasa tu makin berkurang, maka carilah sumber bacaan yang lain. Surat kabar, majalah... ni kira oklah ni boleh faham... try masuk blog yang penulisnya bawah 25 tahun... mau terkebil2...

Yang dah tukar ejaan Yunk

Tau dah tukar ejaan Taw

Apa lagi... tu je la aku ingat.... pada mereka yang rasa sakit hati membaca blog individu tu... tak payah la baca... actually aku bukan nak promote ke apa... but peningatan pada pembaca yang tak minat nak membaca blog ni... tak perlulah baca... kalau menyakitkan ati carilah blog yang boleh menyenangkan ati dan perasaan tu... tak perlulah nak bergaduh nak tunjuk kita betul org tu salah... org tu nak tulis dia bahagia ke, apa ke... biaq pi la... Tuhan tu adil...

Aku dah belajar dari kesilapan aku sendiri... aku tahu aku selalu bertindak mengikut hati dan bukan otak... akibatnya? diri sendiri yang sakit... so fikir la ok... sbb tak kena pada kita... letakkan diri kita pada situasi tu... pada org tu...

aku bukan cakap aku baik ke apa...entry ni pun tak ku tuju pada sesiapa... sbb aku tahu yang dtg kat blog aku pun tak semua suke... mungkin blog aku pun akan menjadi badan ketawa sbb tatabahasa or cerita tak masuk akal, tak logic atau org akan cop blog aku poyo...macam dia sorg je bahagia, bla bla bla... hentikan la... anda tak perlu sukakan saya. Anda tak perlu sukakan cerita2 saya...

Kadang2 suami saya pun komen jugak kat umah... ayat you tunggang langgang... eh cerita you tu tak elok la, kalau dia ni baca dia tu baca... apa diorg cakap...

Semua tu di control...jangan risau sbb suami saya bukan la baik sangat... dulu time bercinta je dok iya setuju dengan apa saya tulis... la ni? ermmm kadang2 rasa nak resign menulis sbb apa jua yang tulis semuanya salah...last2 ku pikiir balik... mungkin apa yang aku tulis salah dan tak semua boleh terima... ermmm mcm suami dia tu hebat sangat... malaikat nak control??? dia tak tahu suami dia tu bla bla bla...

Ini bukan pujian ok... aku tak suke kalau dia kritik apa yang aku tulis... tapi apa pun sorg perlu tegurkan? Yang paling dekat dengan kita siapa? buruk2 menyampah pun aku pada dia, aku kena la terima... takkan nak di cop isteri derkaha plak? Dah la perangai buruk... benda2 gini pun takkan nak tunjuk pandai? Last2 siapa jugak yang rugi?

Saya sayangkan rumahtangga saya...

Saya suke menulis...

Tapi kalau menulis tu boleh meruntuhkan rumahtangga yang saya bina??? rasanya... erkkkk tak sanggup la... may be saya akan terus menulis, tapi dlm microsoft word... sendiri tulis sendiri baca... hehehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails