Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, June 7, 2010

En Rusli The gimik

Ok nak cerita pasal semalam... aku banyak kerja tapi nak juga cerita...

Semalam bederau darah... rasa nak mati pun ada dengar berita ni...

Semalam gi kubur Aryssa, so balik singgah sebentar kat umah MIL... lepak kejap la... during magrib Pidah call... yang best call pakai fon Zamani... sesuatu lakan?

Fida :- Kat mana???
Aku :- Umah mak mertua aku... apa hal?
Fida :- Ko balik Putrajaya.... ayah call aku didi bawak jantan balik umah...

WHAT!!!!!!!!!!!!

Fida :- Balik umah sekarang... ayah depan hall... pintu bilik dia kunci... didi lak terus lari masuk bilik dia tetiba tak kuar2...

Dengar macam tu terus bagi tahu Zamani... kami laki bini dah panic... habis sumpah seranah dah... Zamani relex lagi, terus naik atas bilik minta kebenaran MIL dengan FIL nak balik... tapi aku pesan kat Zamani not to tell mak abak what happen sbb takut diorg pun terkejut macam aku terkejutkan...

Laju gila la laki aku bawak kereta.. aku?? tak tahu nak buat apa... dalam otak duduk pikir nak buat apa dengan si Didi... mmg buat malu keluarga... bla bla bla... dalam kereta both of us tak berbual apa-apa...

Dalam perjalanan, aku call Didi... mmg suara dia lain sikit, lagi la aku geramkan... budak ni betul nak kena terajang dengan aku! sampai ke tahap ini yang dia buat...

Sampai Putrajaya naik umah.. tengok Didi tengah baring2... muke aku sehabis bengis... mcm tu jugak dengan en Zamani... aku rasa dia dah ready nak pukul org... dengar bunyi air lak dalm bilik ayah... adoiii.... Didi siap tegur aku dengan zamani...

Didi :- Pintu bilik ayah terkunci along...

Aku tengok tenang gila minah ni... biar betul ada jantan! zamani meluru ke pintu... Didi siap datang dekat kami lagi...

Didi :- Tak leh bukak... kunci pintu ni kat bilik dalam ni kot....

Ahhh nak selamatkan org kat dalam tu...

Aku :- Macammana leh kunci!!!! Suara tinggi...chewah akak dah mula nak jadi garang

Didi :- ayah la...

Ayah :- Pecah pintu tu Zamani...

Yang suprise Didi gi dapur ambik tukul dengan segala barang tuk pecah pintu...

Aku pelik.... Zamani still buke nak tahu siapa kat dalam...didi siap lepak lagi kt tepi kitaorg tanpa rasa bersalah...

Laki aku pun jadi la menantu yang soleh pecah kan pintu... nan ado org... bule???? ayah muke berubah... aku terus masuk bilik Didi call Pidah...

Pidah :- Ayahhh ni gimik tul... aku dengan shaiful adalah bawak kereta laju... nasib tak datang sana... wakakaka...

Didi pelik... aku cerita kat dia... dia pun terkejut

Didi :- Gila ke apa nak bawak jantan datang umah, buat apa adik nak sembunyikkan dia dlm bilik ayah.. baik sembunyi bilik adik ke, bilik along ke, bilik stor...

Dia gelak...

Aku :- Jangan nak suke2... amboi pandai jawab nampak! Lelaki ke perempuan ke, kalau ibu ayah tak ada jangan nak bawak kawan dtg umah...and this is not funny!

Padahal kelakar... tapi macho depan Didi...aku nak dia tahu benda ni bukan main2...

Tunduk tersentap... alhamdulilla lega aku rasa lepas tu... Fida sms

~ Nickname baru ayah... Rusli the gimik~

Foward kat aku dengan didi... hawau!!! Ayah serba salah... siap ulur duit minyak kat aku dengan Zamani... aku tak nak sbb berapa la sangat... bila nak balik ayah antar kami kat bawah...

Dia bagi tahu dia risau sbb Didi ni lain.. tu la bila kepercayaan tu tak ada... aku tak salahkan ayah... dia mmg risau sikit pasal Didi sbb dia ni lain sikit dari kakak2 dia yang baik lagi bagus sopan santun semua lengkap... wakakaka... terberak puji diri sendiri... ayah try untuk percaya dia mcm biasa but i know ayah tak boleh nak bagi... sian ayah... sbb tu dia tak nak hantar didi kat Klang ke atau Kl duduk dengan kakak2 dia... dia still anggap didi selamat dalam jagaan dia... aku dengan fidah lak pikir dia bagi muke banyak sangat kat Didi...

Yang sedih bila dia cakap dia tak senang duduk kat opis... pikir Didi kat umah... bawak lelaki ke masuk umah, keluar ke dia? Dan setiap satu jam dia akan curi2 balik umah spot check... cume malam semalam dia terlepas kot kebetulan dia balik Didi terus masuk bilik macam sorokkan sesuatu... wakakak...

Lawak tul la semalam... panic betul aku di buatnya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails