Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Wednesday, August 4, 2010

Hati sayu di rundum pilu....

Ayat tak leh bla.... tapi mmg pilu pun...
Jumaat lepas ku di sampaikan sebuah berita sedih dari Mak.... Aslan tak ada... di langgar kereta... dan paling sedih bila mak bagi tahu Zamani jumpa Aslan...
Tapi pelik pagi tu suami ku tak sms aku... tak call aku bagi tahu berita kematian kucing kesayangan Ijat... or should i said kucing kesayangan keluarga En Anwar... mata mak bergenang air mata... aku tergamam tak leh nak cakap apa... Aslan tak ada???Hanya tu je termampu ku cakap... itupun dalam hati...
Baru semalam aku rasa dia tenung aku...
Baru semalam aku rasa dia berlari bermain dengan Zamani...
Baru semalam aku rasa Abak beri dia makan...
Baru semalam aku rasa Ijat belai dia...
Baru semalam aku rasa Aliya kejar dia...
And pagi Jumaat tu dia dah tak ada??
Dan aku tahu org yang terasa akan kehilangan dia ialah adik ipar ku Ijat... but somehow i know she strong just like mak... meanwhile my hubby....dia mmg macho, but dia berjiwa sensitip... aku nampak dia nangis petang jumaat tu... ku tahu dia kehilangan... dulu Dyna...now Aslan...

Aslan....

Kamu bukan setakat kucing, but sebahagian family kami... kamu kucing yang tak banyak ragam... bukan kerana kamu dah tak ada... but di hati kami, kamu mmg istimewa... kami terasa akan kehilangan kamu...kerana di rumah 'tawa' mereka yang suke bermain dengan mu tidak kedengaran lagi... dan pandangan mata mu turut tidak kelihatan lagi... sesungguhnya Allah meminjamkan kamu seketika... kamu tetap di ingatan...

Dan semalam... Ijat sms aku... dia rindukan Aslan... dan Zamani turut meluahkan rasa yang sama dengan adik bongsunya... dan aku??? aku rindukan Aryssa... Aslan dan Aryssa tak ada kena mengena... dua mahluk Allah yang berbeza... yang sama perasaan kami...sakitnya sebuah kehilangan... dan pertama kalinya Zamani cerita tentang Aryssa...

Walau pun indirect... but i know he miss our lil one...

Suami :- I tengok kubur Aslan tadi... than balik i singgah Kubur Aryssa...

Diam... senyap....

Suami :- I told myself... Aslan hanya pinjaman Allah pada kita tuk hiburkan hati semua... and now Allah ambil dia semula... just like Aryssa... Aryssa juga Allah pinjamkan sekejap tuk kita hanya tuk merasai bagaimana perasaan menjadi ibu dan ayah.

Aku tak tahu... but i do miss her alot.... Zamani lihat wajah si kecil tu... mungkin apa dia rasa lagi berat dari aku yang hanya merasai kehadiran dia... kehilangan itu sungguh memedihkan... menyakitkan... tapi di sebalik itu pasti ada khimah yang kita sendiri tak tahu... kita sendiri tak sedar....

To Ijat... be strong... akak tahu Ijat paling sedih kehilangan Aslan... apa pun dia hanya pinjaman dari Allah... org kata kalau kita jaga binatang dengan baik... mereka akan doakan tuan mereka dan tunggu di syurga... itulah kebaikan/balasan sekiranya kita tak menganiaya binatang...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails