Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Wednesday, August 11, 2010

Kalau kamu?

Macammana first day puasa ni??ok dak?

Tak dan nak beli barang basah tuk masak sahur... stok dah kehabisan... rasanya macam tak sempat je nak beli kat supermarket sbb time kuar pun dah pukul 9 lebih... jadi beli lauk kat mamak je... kari ikan dan daging kicap...

Semalam Zamani cakap kat aku.... kalau aku tak sahur, tak yah susah2 nak bangun sbb dia sahur kat opis dengan kawan2 dia... dia setat kerjakan pukul 6...so dia kata dia boleh kuar awal, sebelum setat kerja boleh sahur...

Peluang ni!!! hahaha dasar malas...maklumlah aku kalau pose tak pernahnya sahur...dah kawin ni je...

Takkan laaaa sampai pemalas tahap gaban macam tu... ermmm hati berbelah bagi... suami dah offer tak yah bangun sahur bagai... sbb plan aku malam aku akan masak... sahur aku tinggal panaskan lauk... buke lak depand... rasanya nak masak je... heheh tahun ni aku dah reti masak... compare last year... *velagak*... idoklah pandai... tapi bole la... kan En Zamani kan kan kan?? teringat last year masak kari telo... dari rupa macam lauk lemak plak... hahah rasa langsung tak rasa kari... menangis aku kat situ tak menjadi... tapi sekarang, walaupun tak tip top... oklah... org buta kalau makan pun terasa la kari... uhuhu

Tunjuk ajar mak mertua ku jua...

So malam semalam macam biasa ibu akan menjadi tempat luahan rasa kalau aku perlukan pendapat... so ku cerita kat ibu zamani cakap bla bla bla...

Ringkas je jawapan ibu...

"Sesekali bule la... tiap2 hari takkan along nak suruh zamani makan kedai je... apa lak org cakap... sediakan je... kalau dia nak temankan kawan dia pun, dia boleh minum je... tak payah la makan nasik kedai tiap2 hari... jangan ambik kesempatan..."

Jangan ambik kesempatan... ermmm sebulan je punkan? setahun sekali...

Pagi tadi lepas sahur, aku terlelap... tahu2 abang Zamani kiss kiss ucap terima kasih sbb sediakan sahur walaupun lauk2 tu beli kat kedai je.... TAPI aku goreng telo... hahaha... masak jugak tu kan kan kan? Lalalala...

Nak minta MIL ajar masakan simple2... saya ni mmg tak gheti masak... tapi belajar tuk suami dan anak2... bior pun tak sedap mana, janji mereka terjaga...tapi kalau dah buat terbaik, still suami nak pasang lain!!! awas kamu en suami...

Terus terang saya katakan saya lakukan semua ni sbb takut suami lari cari pompuan lain... sob sob... bila tengok keadaan kelilingkan... seram rasanya... dah la jodo aku lambat! hahah dah dapat mana leh buat sambil lewa...kan?Biar la org kata suami aku ni tak baik... janji aku tahu, aku sayangkan rumahtangga aku... walaupun punca berubah hati ni banyak... tapi kalau kita boleh halang satu2, why not kan?

Walaupun mak mertua aku jenis tak masuk campur hal anak2... tapi aku sebagai ibu aku tahu dia mahu terbaik tuk anak dia... kalau korang nak cakap aku nak ambik ati mak mertua, mmg pun... aku tak nak la dia risau2... sbb suami aku tu anak makkk oooo...

Dia kagum dengan mak... dia suke masakan mak...dia selalu cerita apa yang mak suke buat tuk diorg adik beradik... mmg seminggu kena, wajib balik umah mak sbb nak rasa masakan mak walaupun hanya sambal belacan... ha! so apa salahnyakan?Kita buat apa dia suke...

Hahah panjang lak entry ni... padahal nak cerita pasal aku dalam delema offer semalam.... thanks to ibu sbb buka mata ku ini... ok semangat!!! malam ni beli barang2 masak...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails