Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, August 2, 2010

Miss me???

Update from opis...

Blog sunyi senyap sbb aku demam teruk minggu lepas.... mmg rasa nak mati... :'(

Mmg terasa sangat dekat dengan maut.... dah seumur idup aku aku tak pernah sakit lagi macam ni...

Rabu 28 July....

Badan dah mula sakit2... macam kene cucuk dengan jarum... tapi aku tahan jugak sbb banyak kerja pending... nak mandi pagi paling siksa... bila air kena tubuh aku terasa jutaan jarum jatuh kat badan ni... tapi tahan jugak kot2 dapat kekuatan... sampai opis sejuk sangat sangat... aku off aircond dlm bilik aku... dr pagi sampai ke petang... bayangkan??? tak terasa panas... aku still rasa sejuk... sampaikan opis mate cakap bilik aku panas gila, aku tak rasa apa-apa kecuali sejuk... dan dalam bilik panas pun aku masih pakai blazer ok... satu titik peluh pun tak mengalir...tapi pukul 4 petang aku tak tahan...minta permission balik umah...dalam kereta, tak bukak air cond... drive tanpa bukak tingkap... balik terus baring and tell you badan aku macam bara!!!!

Zamani balik... tapi aku tak perasan... aku bangun gigih nak mandi... tapi mmg tak daya... turun bawah aku tengok dia tengah mengadap laptop... aku tak nak rasa diri ni demam! maka aku terus keluar drive ke klinik...

Doktor confirmkan aku demam panas... balik je Zamani bising tanya kenapa aku pergi klinik tanpa minta dia hantar... aku tak nak manjakan diri... tak nak rasa aku sakit... but apa nak buat mmg aku sakit...

Terus naik bilik... he hug me... air mata terus keluar sbb aku dah tak tahan panas... terus tertido... dia tuam kepala aku dengan air panas... sedih sangat sbb sakit2 macam ni, ibu selalu ada... but for first time aku di jaga oleh Zamani... mmg terasa lain... aku cube jugak lawan, sbb dia tak makan lagi... aku ajak dia keluar makan but dia tak nak...

Dia ajak aku pergi umah mak... aku tak nak... sbb aku tahu mak sendiri tak sihat... kat umah je dia kena jaga Aisyah dan Aliya...diorg pulak baru baik demam... aku bagi tahu Zamani that i be ok after sleep... malam tu sepatutnya sambut birthday ijat...aku gigih kata bole pergi... tapi Zamani terus halang... selesa dalam pelukan org sihat... sampai tertido... ku sedar dia suruh aku bangun makan...

Tengok sup dan nasi terhidang atas meja... mmg sedih... sbb selalu aku yang sediakan makanan tuk dia, tapi hari tu terpaksa susahkan dia pulak... tekak tak sedap... aku makan sikit je... aku tanya dia dah makan ke belum, dia cakap dia nak aku makan... tapi dalam 4 -5 suap aku dah tak larat terus baring...

Than makan ubat... terus tertido... sampai terjaga bila dengar bunyi org datang umah... laaa... my family in law... segannya... dah la tertido kat ruang tamu... mak pujuk gi umah... sekurang2nya ada org boleh tengokkan aku ari khamis... terharu dan sedih... aku ikut jugak...

Khamis 29 July

Demam tak kebah... kul 4 lebih aku terjaga tapi tengok Zamani tak gerak gi kerja... rupanya dia ambik cuti tuk jaga aku.... mmg khamis tu rasa kebah sikit... blh makan sikit... masuk pukul 7 malam... demam menyerang... aku masuk tido... Zamani kejut tuk balik klang but panas lagi badan... gi klinik tuk ambik mc tuk jumaat... mak tak kasi balik... suruh stay umah je...

Jumaat 30 July

Pagi ok... tengahari ok... petang ok...mak masak asam pedas ikan parang... tapi tekak ni tak rasa apa... selera makan pun bukak...mcm semalam, kul 6 lebih dah mula tak sedap badan... tido... bangun tido ingta nak balik klang... tapi aku terus kena muntah2 pulak... seriau.... bayangkan dari kul 8 lebih... aku muntah non stop...

Aku tak leh tido... selang setengah jam aku bangun muntah... tah pukul berapa aku kejutkan Zamani, tekak kering sangat... minum air... tapi muntah lagi... tah kul berapa aku baru lena... rasanya malam tu mmg tak lena... aku nangis... dada aku sakit...perut aku kejang... kaki aku sakit... sesak napas... kepala berat... aku mmg takut sangat kalau aku mati... so kejap2 terjaga... sampai Zamani bangun nak gi kerja... muntah berkurangan...

Sabtu 31 July

Mak ajak aku gi klinik...mungkin aku tak serasi dengan ubat... mmg betul... antibiotik aku ambik tu klinik dah tak pakai dah sbb dia mengakibatkan gastrik dan muntah2... demam tak turun... masih 38 degree... tapi aku rasa dah kurang la... dr mula2 kenakan... tukar ubat dan alhamdulilla sakit pun berkurangan... cume pening2 lalat...

ermmm doktor cakap kalau demam tak kebah, isnin... kena jalani ujian darah plak...

Dan ari ni??? aku rasa bahang jugak badan ni... tapi hope semua ok... cume kena makan ubat je... insya Allah semua ok...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails