Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, August 2, 2010

Thank you hubby

Ku terharu dengan apa yang suami ku buat tuk ku... sepanjang aku sakit... dia sentiasa di sisi... tak salah ku pilih dia jadi teman hidup ku... macammana dulu dia jaga aku time aku bersalin, mcm tu jugak dia beri perhatian time aku demam panas ari tu... sampai ambil emergency leave ari khamis, walaupun mak dengan ijat boleh tengokkan aku... sampai dia sanggup tak pergi dinner opis sbb tak nak bersuka ria sedangkan dia risau aku yang tak sihat di umah... siapa tak gi dinner tu, akan kena warning letter... but he said he has valid reason... tak pa... aku ada surat doktor... so boleh je gunekan MC sebagai bukti...kalau tak percaya jugak aku sendiri boleh tampil ke hadapan... dia mmg ada di umah... tak tinggalkan saya yang dlm kesakitan... even malam tu kami sekeluarga ada dinner, dia pujuk aku kalau tak leh pergi tak perlu paksa diri, dia boleh temankan aku kat umah...

Ni bukan takat jaga jenguk2...

Siap peluk, usap2 macam baby lagi uolz... dah sakitkan...mmg la nak perhatian... dalam aku nangis sbb tak tahan sakit, dia pujuk... main2 rambut aku... sampai aku lena... than baru dia turun makan, tengok TV semua...

Yang buat aku tak tahan lihat bila dia siapkan aku makan... walaupun dia tak masak... beli kat kedai, tapi aku sedih sbb dia tak makan lagi, tapi dia bersungguh siapkan makan tuk aku, sblm makan ubat...

Ekcelikan... aku bukan la isteri yang baik...mcm org lain aku kadang2 tinggi suara dengan suami... kadang2 aku ada jugak masam dengan suami... tapi aku tak sampai hati bila suami makan nasik bekas isteri...cukup pantang la... sharing atau rasa makanan tu lain tau... ni jenis kau makan, than sisa kau suami habiskan... oooo sangat tak leh nak terima... i dont know... biar sisa suami tu kita habis tak pa... sori la yer kalau ada yang terasa... tapi sememangnya aku mmg tak suke kalu itu berlaku... but sometime Zamani pun tak kisah... akukan juara takhabiskan makanan... hehehe...uztaz mude tu plak mmg pantang tengok makanan membazir... sometime dia main habiskan bekas makanan aku... tapi start la aku telan satu2... cume mungkin dia nak rasa aku akan bagi dlm pinggan dia, atau aku suapkan... tuk dia ambik pinggan aku, aku tak suke... aku ambik pinggan dia tak apa...

Satu lagi bila dia nak pergi kerja hari sabtu... seluar tak gosok... baju ronyok... mmg jadi sedih... tapi aku nak bangun pun tak larat... dia tengok aku dah mula tenung seluar dia dengan baju dia, dia gosok sendiri... tapi tak faham kenapa kat bawah kaki seluar tu dia tak gosok... baju pun tang lengan dia tak gosok... kat badan je... alasannnnn today saturday... setengah ari... uhhh... ko gosok pun setengah jalan?

Dan semalam balik umah.... masuk2 dia cuci pinggan mangkuk... sedih lagi... sob sob sob...patut suke lakan? bukan ko selalu merunggut suami mu tak nak tolong? wakaka...

Tq... dont worry... sekarang aku dah beransur sembuh... aku akan kembali bertugas mcm biasa... minggu depan puasa... kali kedua sambut puasa dengan Zamani... insya Allah... heheh bila la nak buat nasi tomato ni??? kalau menjadi boleh buat open house tahun ni... hehehe... kalau tak jadi? alamatnya tempah kat mana2 katerer la jawabnya... hehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails