Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Thursday, November 25, 2010

Entry dua dalam satu

First mau citer pasal tudung... dua tudung yang ku beli... ekceli satu je...satu lagi my mother in law sponser... me and che ta. uhuhu... mak mertua ku tahu menantu perempaun dia (menantu lelaki belum lagi...) berlumba2 kalau bab tudung ni... Hahah lawakkan?

Tak lawak??? gelak cepat!

Me, che ta and ijat... mmg berlumba2 kalau ada tudung di pasaran. Macam biasa Ijat la akan terai, yang mengekor akak2 dia ni... so ari tu gi uptown dengan che ta... ku sebat dua shawl... tapi yang ini di pilih oleh kak Aisyah kita... cantik tak?


Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Yer saya tak sechantik dulu... dah tak lawa... segalanya nak mengembang... Hampeh tul...

Kejadian kat uptown, tengah memilih rambang mata... tetiba si kecik ni tunjukkan sehelai shwal

Aisyah :- Mak long yang ini cantik...

Ok aku rasa mmg berkenan di mata... Aisyah happy lakan, mak long beli tudung yang dia sugest. Bagus betul budak ni...

Dah bayar semua... than dia pimpin tangan aku dia cakap

Aisyah :- Macam baju raya Aisyahkan mak long...

Erkkkk mmg sama...aku sendiri tak perasan... sila lihat gambar di bawah...



Free Image Hosting at www.ImageShack.us

:: Aisyah panggil baju kurung baju raya ::

Tapi aku suke... walaupun Zamani ejek2 aku, kang sama dengan Aisyah. Aku tak kisah. Aku hargai walaupun dia hanya sekadar pilih sahaja. Not bad la citarasa budak ni...mak long suke.

Dan satu lagi, agak terkujat bila mak belikan me and che ta tudung yang ala ala arabic. Tapi che ta panggil tudung tanglung... hahaha... cretip! I like!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Tadaaa...sila tengok tanglung je yer... abaikan perut aku yang muncit tu... ate baju berapa lapis? Seluar jean plak tu...mmg la nampak bahagian tu overkan? *Ayat Kaber, ketahuilah* aku pakai kat opis semua ini la yang bos aku tegur tudung ku feliks. Aku tak gheti pakai. Pernah nampak org pakai yang 'tanglung' tu macam tergantung kat tepi telinga/ bahu... Mak lak cakap pintal2 kan antara dua tu... tapi tak try lagi. See mak ajar anak pakai tudung moden ok.

Sampai ari tu pakai gi putrajaya, ibu pelik tengok tudung aku dia kata aku creatip buat alas meja tudung...wakakak adakah satu hinaan?? atau pujian? Bila bagitahu dia, dia cakap chantik... tudung yer... kang korang kata aku perasan plak.

Nenek aku siap puji my MIL sporting. Macam Zamani dia tak kisah tudung tu panjang ke pendek. Tutup dada tak tutup dada. Janji kepala ko tutup, dada pun jangan la over sangat kasi org nampakkan? Dia ok... ko gila dia nak tegur akak? Kan tersentap kang macammana??? Heheh tak ada maknanya...paling tak aku minta tudung atau baju baru je... miaowwww....

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Satu lagi... tengokla muke aku yang tak semegah ini... kan aku bagitahu korang yang aku sangat sangat sangat berkira pasal kulit muke aku. Aku tak heran kalau Zamani tak belikan aku make up tapi aku heran kalau dia tak nak sponser skin care tuk aku...macammana nak make up kalau structure kulit aku hampeh!

Ini ayat nak pujuk laki secara indirect namanya.

Kan dua tiga bulan lepas aku beli Bio- Essen tukan? Sangat tak sesuai la... aku rasa cream tu tak sesuai dengan kulit muke aku... sob sob yang double action tu... tengok gambar kat atas tu. Nampakkan jerawat? Dan jeragat mula menjalar di seluruh pipi ku...oh tidak! Kalau dalam gambar sudah kelihatan means not gud. Nak alih pada product Malaysia. Macam felisa cosmatik, Shadira...

Memula aku ada pakai Shadira. Oklah... so so la... tapi tak dpt pujian macam pakai Vanesse... hahah so aku kembali bertukar pada Vanesse... hampir 4 tahun setia ok. Tapi mcm aku cakap la akak yang jual Vanesse tu tak ada. Teringat plak pengasas Vanessa dengan CitraAyu sama... dengar kata laki bini, dah cerai sorang ambik CitraAyu, sorang Vanesse...aku tak tahu sejauh mana cerita tu betul atau tak. Tapi tak menjejaskan ekonomi negara pun nak bz pasal sejarah tu.

Lately mmg effect dia sangat kuat la... hahah alasaannnnn... muke jadi kusam, mula la aku dok pikir, mengadap cermin... naik rimas sendiri. Tapi toner bio- essense mmg bagus. Bila jerawat naik mmg dia keringkan tanpa perlu menunggu berminggu2... ha! tu mmg bagus. Pencuci muke dia pun mmg elok sbb tak rasa tegang muke lepas basuh...

Dok terpikir banyak kali... nak pakai product apa???

Dulu seblm pakai Vanesse, aku pakai Olay. Dulukan 'Oil of Ulan' mmg kesan la. Ekceli menyesal jugak tukar sbb that is my first product skin care. Org puji gebu dan merah2. Tapi gedik nak tukar product lak... try la Vanesse. Ok sangat sangat sesuai dengan kulit muke aku. Than belajar kat melaka, stop kejap try balik pakai olay total effect, tak ada effect dah... mungkin tak sesuai. Than sekarangkan Olay ada new product? Everyone cakap ok elok...

Si Ijat terus suggest pakai Olay. Dia kata kawan dia ada pakai. Kulit cantik... so ku goggle. Yang original cream tu kat oversea je ada. Kat Malaysia i dont think so ada. Ke aku yang tak perasan?

My friend yang aku anggap she is gud advice in skin care dia cakap dia pakai simply ct... ermmm kulat la muke abang Zamani kang. Cukup tak berkenan dengan dato K... lor bukan pakai simply K,kan? Kang perli aku sampai mati kang. Ada yang dah try simply ct? Macammana?

Aku rasa bab pencuci muke dan toner aku akan terus gunakan Bio-Essence sbb oklah bagi aku. Tapi cream tu... to oily ke? Argg tention la... tetiba tak ada keyakinan diri... hahaha... di ulangi tak ada keyakinan diri (Harapan suami sendiri bagi simpati...)

Eh korang jangan tak tahu... Zamanikan sayang bini *Muntah muntah* (siapa lak tak sayang binikan???) kang balik kalau dia tengok aku muke masam sure dia bersuara..."Tak pa yang... beli la apa yang you rasa perlu... its part of my nafkah to you jugak" Ok ini ayat terakhir dia time aku beli Bio- Essense tu...habis RM 130 jugakkan... tetap maintain duit bulan tak ada kasi potong ok... uhuhu

Tapi oklah... aku idok la meminta sangat. Keperluan lain yang aku nak aku beli sendiri tau. Part2 yang terlebih bayo ni, yang buat aku pk banyak kali ni baru la terasa nak minta kat suamikan? Itu pun aku tak minta. Bagi aku itu keperluan aku sendiri. Tapi org offer jangan tolak. Uhuhu.

Tak sabar nak tunggu ari sabtu... nak tawaf satu watson. Silap2 malam ni aku terjah... hehehe...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails