Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Wednesday, November 10, 2010

Kisah me, Fidah and Donal

Biasalah akukan... celik2 mata je, benda yang aku bukak FB... tengok status. Senangkan sekarang gune handfon pun bole tengok FB. Sekali nampak la si Fidah punya status...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Tersenyum je,kan.... adik beradik tak ramai. Didi pun muncul lambat. So kami berdua la. Sbb tu bila tengok Aisyah and Aliya, aku terkenang kisah aku dan Pidah.

Ibu tengok Aliya pun ibu cakap mcm Fida... kurus, kecik plus botak. While Aisyah like me... kakak,kan? selalu over. Tapi tengok jugak Aisyah selalu mengalah dengan Aliya dan Aliya mmg ganas...

Compare me and Fida... aku selalu buli Fida. Selalu marah sebab nak kuar umah main dengan kawan2, ibu suruh bawak fida. Minah tu jalan dah la lembab... hahaha... and seingat aku, aku ada Donal duck yang aku usung ke mana2... ibu cakap 'angah raudhah' yang beli... oh itu aku tak tahu. Tapi selalunya akan ada Donal. Yang best sbb donal tu lagi besar dari aku, jadi aku suke pegang kat leher dan seret ke mana2... lama wei... aku tak ingat bila aku ada benda tu. Tapi umur 8 tahun pun i still hold Donal ok! Sampai sekarang bila sedara2 ingat balik tanya mana gi Donal tu sbb diorg kata muncung donal tu sama dengan aku xpecially kalau merajuk sama je dengan Donal tu.

Tapi sayang pindah je umah Donal ni hilang. Tak ingat. Tapi rasanya mmg sempat bawak gi umah baru time tu. Mungkin terbuang. Menangis jugak la. Sbb mmg tido dengan Donal tukan? Ibu cakap since aku dua tahun dah bawak dah dia sana sini. Dua tahun ke lapan tahun lama tu,kan? Bila ibu ganti, macam tak syok. Sbb dah rasa lain.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

:: Sebijik macam ni, cume seingat aku dia besar dan lembek sbb tu aku senang seret ke mana2::

Kanan pegang Donal... Kiri pegang tangan si kartun tu ( Fida)

Semua org panggil dia Kartun... sbb dia kecik dan bila dia cakap sangat laju dan halus... ermmm tengok anak dia. Mmg sebijik dia. Tak tahu cakap tapi nak cakap, end up dapat la title kartun.

I always protect her. Mungkin sbb tanggungjawab. Bila org marah dia, aku yang poyo2 benci marah org tu. Akak mmg dari dulu suke tersentap. Org mengata adik, kakak yang tak leh tido malam pikir macammana nak tampo muke org tu... hahahah lawak!

Fidah kecik2 suke sangat mengekor aku... mmg minat la! aku masuk bilik dia masuk bilik. Kalau dia tak dengar cakap aku, aku selalu ugut dia

"Cop!!! satu dunia ni kawan kakak..."

"Tak pa la adik kawan dengan ibu dan ayah"

"Satu dunia tu termasuk ibu dengan ayah la...kan dah cakap tadi..." Bijak tak bijak tak?? Dia mencebek... tapi tak nangis... tak ada la nak mengadu ke apa. Mula rasa serba salah mula rapat dengan aku... cuit2 aku... eh!!! cutenya time kecik2...

Yang best bila tengok dia macam tak marah, aku cabar lagi...eksen pandailahkan...

"Allah pun kawan kakak... adik dah tak ada kawan dah... padan muke. Duduk la dunia ni sorang2"

Hahah jahatkan? Dulu time tak ada didi kami bahasakan diri kami 'kakak' dengan 'adik'... kuar si mangkuk tingkat tu baru la Along, Angah, Adik...

Tapi tu la Fidah... dia mmg tak berani nak tinggi suara dengan aku. Kalau dia tak puas ati dengan ibu atau ayah ke, sesiapa je, dia akan luahkan pada aku and aku lak dr kecik sampai besar perangai tak ubah. Emo tuk dia...hahaha... mula la sakit hati. Kadang2 kalau dia nak bergosip dia akan call jadi batu api... hahahah... mulut minah tu tak ada insurance tu jadi gitu...

Dan kalau nak bandingkan me and Fidah, dia lagi berdikari. Tido malam biar tak ada ibu atau ayah tapi tak boleh tak ada aku. Dia ok je kalau aku ada. Aku yang tak boleh...hahaha... so ikut muntut kak long dia la. Sbb aku sampai umur 11 tahun pun curik2 tido dengan ibu...hahah. Dan sampai la sekarang... kalau aku tersentap, dia sure tahu. Cepat2 call, pujuk, rasuah aku dengan barang2. Namun nak bermasam muke tak ada...

Tiba2 rasa sadiskan? Am i a bad sista?

Hahahah dah korang tak boleh jawab... adik aku je jawab. I guess kalau soalan ini tuju kat Didi mau dia kata aku jahat!Sbb aku mmg tak sporting. Share problem lagi la... ahahahah... may be jarak umur kot. May be la kan?

Apa pun aku tetap sayang adik2 aku... didi pun kalau org kata pasal dia aku jadi sakit hati jugak. Cume what ppl siad about her betul la... ibu dan ayah manja sangat dia. Habis nak buat macammana? Dia terlebih manja. Harap2 dia berubah la... insya Allah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails