Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, May 30, 2011

Piala Sudirman

Ni aku nak gelak... OMG! Baca blog biras aku Che ta....

Cerita pasal piala Sudirman... berbalik pada pertanyaan aku pada suami aku...

Aku :- B, asal piala Sudirman?

Zamani ;- Ye la peringatan tuk sudirman

Aku :- Tapi kenapa sudirman? Dia suke sport ke?

Bodo/ blurnya aku pasal sukan pun aku tak pernah tahu pun Arwah Surdiman main badminton... sekali korang sila baca entry yang aku copy paste ni

Aku telah di tipu... mmg jarang la Zamani kasi wrong info! Macammana ni??? hahah anyway bukan bidang dia... hahah dah mcm set kat otak ni apa dia nak jawab... kah kah kah

Baik diorg buat piala sidekkan??

Piala Sudirman ialah sebuah kejohanan badminton campuran dunia yang diadakan setiap dua tahun. Terdapat lima perlawanan bagi setiap pusingan iaitu; perseorangan lelaki dan wanita, beregu lelaki dan wanita, dan beregu campuran. Piala ini dinamakan sempena nama Dick Sudirman iaitu bekas pemain Indonesia. Beliau juga merupakan pengasas Persatuan Bulu Tangkis Indonesia (PBSI). Kejohanan pertama berlangsung di Stadium Bung Karno, Jakarta, Indonesia pada 24-29 Mei 1989.

Tiada hadiah berupa wang dalam kejohanan ini ditawarkan buat para pemain. Mereka hanya bermain sekadar mengharumkan nama negara yang diwakili dan juga memperoleh mata ranking dunia BWF

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails