Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, June 27, 2011

Soalan Che Aisyah dan Che Liya

Malam maharaja lawak, aku dengan Zamani tonton umah MIL je. Meriah sikit semua ada. Tapi kalau dah ada umah mak, Aisyah and Aliya biasalah suke duduk main2 dengan aku.

Sian diorg... Aliya suara dia makin lama makin kuat dan banyak tanya. Biasalah macam tengok wayang laaaa, bila Aliya bersuara, semua org marah dia

"Aliyaaaa senyap!!!"

"Aliya diam!"

"Aliya jangan jerit...."

Sampai aku tutup mulut Aliya dan bisik kat telinga dia cakap pelan2... kemudian dia bisik kat telinga aku...tak la bisik... kalau semua tak focus rajalawak tu semua dengar jugak

"Mak long, kenapa Hiya tak holeh hakap huat??"

"Sbb Aliya kacau diorg nak tengok TV"

"Tengok je la.Butan Hiya huduk hepan hibi tu...." (Tengok je la, bukan Liya duduk depan Tv tu)Buat muke tak bersalah... hehehe... mak long tak leh nak jawab soalan Liya

Aisyah plak... bila org umum Sepah juara malam tu, dia terkejut semua sorak... so dia tanya

Aisyah :- Siapa yang menang mak long?

Aku :- Sepah

Aisyah :- Sepah? Dia dapat nombor berapa?

Aku :- Dapat nombor satu

Aisyah pandang pelik kat aku

Aisyah :- dapat nombor satu??? ye la siapa?

Aku :- Sepah la... yang tu

Sambil tunjuk time Sepah ambik hadiah

Aisyah :- Aisyah tahu la.. tapi diorgkan 3 org... siapa yang dapat nombor satu???

Ha! gud question Aisyah Farhana! Mak long pun tak tahu mcm mana nak bahagikan hadiah tu.. yer dak???

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails