Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Friday, June 24, 2011

Cloth Diaper (CD)

Ha! tertanya2 mcm aku??? meh dengar ni...










OOOOOO laki aku sure bangga la kalau dengan dapat jimat macam ni. Tertanya jugak tak penat ke? tak payah ke nak basuh bagai... rupanya tak juga. DIA kata... bukan aku kata senang di bersihkan.

Ehem ehem...ku berkongsi je kat sini. Sok ada anak tak decide pun nak gune. Tapi suami lebih pandailah kalau dapat jimat mmg conpommmmm pommm pommm pommm bagi arahan je.

"Pakaikan anak Cloth Diaper. Tak kose nak beli2. Duit tu beli rokok pun elok. Tension i pun kurang..." wakakak ayat tambahan sesedap rasa. A.K.A perli baekkk punya.

Kalau tak perlu tenyeh menenyeh akak sanggup. Kata mereka (Bukan Tatak yang kata) jirus air kesan ilang, najis tanggal. Bila bersih just masuk ke dalam mesin basuh... ok tu akak rasa tak penat sangat. Tapi back to 18 year dulu, lihat ibu menyental lampin2 adik aku si Didi...aku sian teringat dia....

Kenapa aku tetiba cerita pasal benda ala ni??? sbb aku berminat nak tahu. Comei2 je bentuknya. Tu yang nampak video kongsi kat sini. Nak tahu cara pakai mcm mana. Sbb bila aku tengok benda ala ni aku tertanya

  1. Eh... kalau budak besar? Rugi la tak leh pakai? Lagi la bazir
  2. Mcm mana nak buang najis?? Najis sendiri pun tak lalu nak tengok, apa lagi najis org. Kih kih kih
  3. Macammana nak basuh? Bentuk macam pampers je. Kalau basuh jahanam la.
Hahah sibuk je tertanyakan??? Apa kes? Nak risau2 plak org jual benda ala tu. Kui kui kui. Nak tanya org tak ada siapa yang ku kenal pakai benda ala tu... comei sangat aku tengok dalam majalas semua ni. Lagi la warna2 menarik. Tomei je. Tertanya jugak asal la ibu2 ni tak pakai. Kan comei budak pakai??

Oklah tu je nak share bukan apa pun. So aku pun dah tahu segala jawapannya. Oklah tak cari lagi dah Apa, kenapa, bagaimana semua.

So Zamani??? anda pun boleh torai sok sok ada anak... cume jangan plak main masuk mesin basuh ko cuci dengan baju2 kita...masak! dengan hang hang aku mesin sama nanti. Lalalala... walaupun dia kata cuci hilangkan najis dan boleh masuk mesin tapi aku was was... najis tuh! jangan jadi malas kot... tu extra rajin kena buat tu. Kan kan kan???

Eh aku tak jual tau... aku tak promote. May be pada mereka yang tertanya2 mcm aku sekarang leh tahu la macammana benda ala tu berfungsi naaaaa

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails