Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, July 25, 2011

Helo Helo Dady

Kelmarin ada discussion dengan my opis mate la... tengah discuss ada panggilan call masuk. So kawan aku ni cina. Dia cakap cina. Tapi terdengar suara budak kecik kat phone. And cara dia bahasakan diri dia Daddy so aku pun tahu...

Lepas 3 minit dia letak phone. Aku bz bodi tanya... anak dia ke? Dia jawab ye. Kawan aku ni dia dah kawin tapi duduk bujang. Bini dia duduk umah mak dia sbb dia kata tempat kerja bini dia jauh. So bini dia plak rasanya tak ada transport.

So tiap Jumaat dia akan ambik anak dan isteri dia balik umah dia. Dan pagi ni kesian anak dia bangun tido tengok bapak dia tak ada. So rutin anak dia, kalau bangun tido, pasti kejutkan bapak dia. So bila dia cerita aku yang terasa. Mesti anak tu bangun tido cari bapak dia yang lama tak jumpa, bila jumpa bapak itu ilang pergi kerja...

Mmg bodo company aku kerja on saturday... sok anak aku cari aku jugak kang hari sabtu...

So pf coz la bini dia yang callkan suami dia tukan? Dia translate ke bahasa melayu since aku sibuk nak tahu apa anak dia nakkan? Hahah bz bodi sungguh

Bryan :- Anak saya bangun tengok saya tak ada... dia tanya saya mana. So saya cakap saya kat opis. Dia akan cari saya kalau pagi-pagi. Sbb dia nak gosok gigi dengan saya. Saya akan bangun pagi bawak dia pergi toilet sama2 gosok gigi, cuci muke.

Cutekan? Berapa banyak bapak yang boleh buat gitu dengan anak perempuan. Anak dia baru usia 2 tahun setengah... bijak tuh. Baya Rayyan. Rayyan ko suruh dia gosok gigi, dia gosok lantai la, dinding la... sudahnya dia kata mama gigi tuning! Tak ghosok gigi eh?? fengsannnn

Bryan :- Dia tanya saya, sekarang dady tak ada, siapa nak bawak dia gosok gigi. saya suruh dia ikut emak dia . Sbb dia suke gaduh dengan mak dia. So saya kena suruh baru dia ikut. Kalau tak mmg dia tak nak mandi. Isteri saya garang dengan dia.

Aku hanya senyum. Boleh bayangkan. Duduk jarak jauh ni susah sikit. Dia sendiri akui, sejak dia ada anak mmg susah nak kuar. Anak dia mmg rapat dengan dia. Kalau jumpa mmg susah nak balik. Kasi tido baru la gerak balik umah. Ermmmmm kalau abang Zamani??? mmg tak ado la dia nak tinggalkan akak kat tompat lain. Mulut je kata tapi aku tahu hati laki aku tu tak boleh nak jauh2 dengan aku...

Sbb???

Nanti aku ungkit... oooohhh time bercinta/tunang kalau boleh ko nak tido depan umah aku tak mo balik umah eh? Dah kawin nak post2 bini???

Hehehe... tapi betul... kami cube jugak kalau ada masalah kenderaan nak gi opis semua ni kan? Sometime kereta aku rosak. Since kalau duduk umah MIL aku tu senang nak dapat komuter. Senang nak ke opis aku, dia nak gi kerja pun senang. Tapi tu la bila plan-plan, we all tak kisah sama2 ada. Nak pisah2 ni, mula la liat mcm sotong. Abang zamani la expecially. Muke ganas, hati ada taman. Pikir bukan2 bagai... Expecially when pes time kami kawin, bergantung pada WKD satu2nya. Mmg azab... tak sampai hati. Sudahnya masing berkorban... aku hanto pagi buto dia kat Damansara. Balik terus gi opis. Since dia balik awal. Dia naik public transport sampai kat opis aku, tunggu aku habis kerja than balik sama2... ha gitu!

And satu lagi pernah jugak la dia konon nak tinggalkan aku kat Putrjaya and dia nak balik Shah Alam kot... ermmm kul 10 balik umah balik. Aku tanya kenapa, dia cakap tak syok lak aku nan ado... wakakak akak pun gedik... dah 10 minit sekali sms tanya itu ini. Hehehe... sudahnya mmg tak ada la. Di mana ada dia, di situ la ada aku.

Tapi tak tahu la... boleh consider aku dengan Zamani baru jugak... dua tahun apa la sangat. Sok dah 5.6.7 tahun sok... tah2 dia post2 aku jekan? Sbb bosan... itu kita cerita/ungkit kemudian ari la ye...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails