Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Thursday, July 28, 2011

Interview

Kerani di perlukan kat opis aku.... ha! mau cerita. Semalam bos aku dah hire sorang general clerk. Umur 18 tahun... dalam hati aku teringat kat adik sendiri. Ermmm budak sekarang mmg pandai berdikari.

Dia minta RM 800 since bos nak org2 baru ni stay sampai pukul 6.30 petang tiap hari kecuali sabtu dan ahad. Aku di pertanggungjawab la tuk call ambik kerja. TAK ADA INTERVIEW ok... kita nak urgent. Silap kat situ la. Tapi nak salahkan bos pun tak leh jugak. Sbb takkan dia bos besar nak interview general clerk plak. So aku ikut je la... call budak ni suruh masuk kerja. Aku offer dia RM 800 and OT Allowance RM 100 permonth. Janji ko kena kerja 9.00 sampai pukul 6.30 petang.

Ermmm baru puji budak ni... tengahari cabut! Puaka!!! bengang jugak sbb aku la kena dengan kawan aku... kena marah dengan boss kaw kaw... tetiba teringat adik sendiri yang kerja sekejap berhenti... pengsan.... sama dengan je adik aku rupanya. Bos aku kata kami tak layan dia baik2. Habis??? nakbagi dia kerja boss??? duduk je? Bagi la kerjakan?

So today interview lagi. Dua candidate. Kawan rasanya. Tapi tengok resume sorang 21 tahun dan sorang 18 tahun. Yang 21 tahun tu oklah kerja tapi berhenti sbb tak tahan. Gaji Rm 800, kerja sampai 10 malam kadang2. Tak leh claim OT. Dia tak tahan so dia berhenti...

Budak no dua... 18 tahun... aku terkujat!!!

RESUME dia hantar sama dengan budak semalam yang kitaorg offer tapi lari during lunch hour. Mmg bila aku nampak resume dia tu mmg aku dah tawar hati. Semua info sama. TERMASUK hobi ko yang suke memasak dan on line itu... hahaha.

Ni interview kerani je ni... interview sampai dua org...wakaka... aku dengan marketing manager. Sbb apa?? Sbb bukan assistant aku. Assistant yang nak tolong marketing2 ni. Kang aku pandai2 tak sesuai aku di persalahkan... so aku bab bargain gaji je la...

Yang best tanya apasal berhenti. Slumber dia jawab.

"Saya gaduh dengan staff" Bryan marketing manager aku pandang aku gelak... aku slumber cakap.

"Working enviroment sini lagi la macam pasar." Pandang bryan...

"She work under May... i dont think so. Kang gaduh."

Terus dia cakap dia tak kisah... dia boleh control this and that... ermmm fail!!!Tapi boss aku nak dia sbb dia lawa!!! cantik. Bos aku nak hire dia supaya boleh tolong wife boss aku kat opis ni. No harm to try. Tapi aku tak rekemen, nak jugak apa-apa jadi dont blame me.

Gaji dia nak RM 1000... so aku bargin RM 800 pluss OT allowance RM 200. Padahal mmg tak nak pun... sajer je la...

Serik... sijil pun tak ada. Kerja pun bertukar2. Dont think dia suit la. Walaupun gaji dia much rendah dari yang pertama tadi.

Now bos nak cari assistant tuk wife dia... mana plak aku nak cari??? Ada yang area port klang nak jadi kerani?PM me... looking Feremfuan sahaja... Yang betul2 nak kerja je yer... yang purak2 tak payah! tok sah nak susahkan aku... hahaha...kijam

Aku malas nak buat iklan la... buat kat sini je... hahah buget satu port klang baca blog aku... kui kui kui

4 comments:

Nina Zee said...

port klang?? jaohnyeee... :(

Nina Zee said...

sis, i ad sorg candidate if u na... i have her resume...
email me then i'll pass d resume to u
anyrazee@gmail.com

Anis Azalea said...

ofis i yg problematic dispatch dengan receptionist la...turn over tinggi sangat..i salahkan HR...hahahah dan bos2 yg diva sgt2..

CidaZam said...

nina - kalau kawan tu ok nak kerja port klang ok je... i will email you nanti ok

eri - kan?? selalu iorg ni senang come and go... hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails