Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Friday, August 12, 2011

Buke di Premiere Hotel

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Ok hari ni aku berbuke kat Premiere Hotel dengan bebudak opis. Bos aku la... seronok sbb staff melayu kat opis ni dah ramai. Kalau tak, akak la wanita melayu tunggal dalam opis. Jadi beruk jap kalau kuar dengan diorg... chong cheng chong cheng tak faham. Diorg gelak aku gelak... mcm apa je... so now opis aku melayu lebih kurang 5 org... yang lain still cino. Tapikan semua di jemput.

Aku berat ati sebenarnya. Puasakan? Takkan nak tinggalkan suami kat uma? Bukan tunjuk baik tapi tah... mcm tak adil je dia pun kalau opis buat event dia rasa berat nak tinggalkan aku. Walaupun aku tahu aku bukan hebat sangat masak pun.

Patutnya hari rabu. Tapi banyak sangat kontrovesi. Bagus jugak. Ada yang mogok tak nak pergi... cino la expecially. So aku di arah oleh boss tuk arrange majlis buke kat situ. Satu org RM 80... sebanyak 150 jenis makanan. Tah apa aku nak makan hagaknya. So aku pun buat muke simpati / bengang kat boss konon merajuk tak nak gi... ahahah susah kalau semua tak berkerjasama. Ada nak pergi ada tak nak. Yang buat aku sakit ati yang staff baru semua melibatkan diri. Staff lama lak mengada. Mengada sikit tak pa, ni jenis mengada buget kalau ko tak pergi majlis ni batal

Boss aku nak jugak buat. Bagi arahan, siapa tak nak pergi tak payah pergi... so malay kena pergi. Dengan hati yang lara ku terpaksa buat reservation. Sob sob...again terpaksa la meninggalkan abang Zamani. Silap patut memula bos suggest nak buat tu, aku patut tolak... should said im married la boss... walaupun saya tak masak kat umah, but still kena mengadap suami... walaupun suami saya tak selera tengok muke saya... hahaha...

Paling tak pun bos boleh cakap, u can bring your husband. Tapi mcm tak syok sbb ada staff yang dah kawin jugakkan? ada yang ada anak. Kalau bini gi, anak2??? Sbb aku kang yang lain kata aku pilih kasih plak. Sob sob

Tapi ini bukan isu... kan aku cerita pasal Rintihan Ramadhan??? Ingat tak?? Ni budak melayu tu masuk blik aku tanya pukul berapa aku nak gi. Aku cakap by 7 pm akak sampai. Dia mcm frust sikit...

"Sempat ke kak?" Dia tanya aku... aku sempat la... umah depan Premiere hotel je. Lupa diorg jauh

"Kenapa?"

"Diorg nak bertolak sorang2 pukul 7?"

"Alaaa awak tak tumpang diorgkan? Gi sana nanti cakap atas nama company. Tunggu situ."

Persoalannya!!! Jangan la aku naik hangin... ada non muslimkan? Diorg bukan tahu kita macammana yer tak? Dah tu ni kawan2 opis lak tu. Uhuhu...nak sound serba salah plak... hahah. Buat dosa je.

Apa pun pergi je la sekadar menghadirkan diri... salam ramadhan ke 12 semua... hahaha


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails