Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Wednesday, March 14, 2012

Amani 6 month.

Bz yang teramat!!!!!

Baru aku tahu, bila ada assistant bukan kerja lengang kangkung. Dulu sorg aku bole blog, aku bole twitter, aku bole ber fb. Dan skrg??? Bertuah hanya sbb dpt FB time opis. Itu pun kalau kerja x byk.

Tapi aku x nak citer pasal kerja! Cukup la 8 jam kat opis.

Amani iman dah 6 bulan, 12 sept lepas. Syukur ke hadrat illahi. Progress?? Masih tak meniarap. Tak pa la. Anak aku malas, ibu faham, pipi dia berat sangat. Padat dgn isi. Hua hua hua

Tapi dah 6 bulan ni, nampak dia kerap mengereng. Insya Allah 2-3 minggu bole la tu.

Banyak jugak ckp. Org kata dia peramah. Well dah bapak dia kerja jumpa client bagai. Mcm omaknya kerja belakang tabir. Heheh janji duit masuk. Wakaka

Now dia dah pandai main. kedekut anak aku ni. Kalau sepupu2 main harte dia, punya x senang duduk! Itu yg pasti. So far amani x banyak ragam. Now MIL fully jaga amani iman, termasuk tido malam. Segan rasa. My parents balik kampung singapore. Kalau dulu jaga nenek melaka, now they visiting nenek dengan atuk kat singapore. Diorg pun x sihat. Dah tua, kalau demam x kebah. So sambil tu aku bg ibu cuti rehat lama. So amani iman terpaksalah aku hantar kat MIL.

Dgr perkembangan dr mak je. Dia tido pun awal. Time tido dia pukul 9 malam. Sampai la esok paginya.

Betul la kata org tua. Kalau dalam pantang banyak ragam, lepas pandang jadi baik. So far alhamdulilla. Aku tak kata dia akan kekal. Apa pun kena juga berjaga dan bersedia, sbb aku yakin dia akan buat perangai. Itu la kanak2, mungkin dia nak menarik perhatian ibu dgn abak dia, siapa tahu dia beralih jadi noti sikit.

Bila tgk dia, aku teringat dlm pantang. Tido siang, malam jaga. Jaga diam ok lagi. Jenis jaga merengek. Adoiii kita da la anak sulung. Petang lak, time dia tido, kita tertido sama, rasa baru nak pejam, dah melalak. Org kata bukak mata, mulut pun bukak. Tapi skrg bukak mata, panggil nama senyum....

Sangat terhibur. Balik kerja penat pun tgk dia sejuk je.

Dah pandai agah org, dah pandai jeles, dah pandai panggil org tuk angkat. Yg best kalau nak suruh org angkat, batuk. Sbb akukan paranoid! Kalau dia batuk, aku cepat2 angkat tepuk dia. Skrg ugut mak dia mcm tu je. Layankan je.

2 minggu sblm masuk 6 bln, MIL bg dia biskut. Suke gila. Tapi bosan lepas tu. Seminggu nak masuk 6 bln, try celerac. Suke yang amat, sampai jilat2 sudu.

Bubur tak lagi. But coming. Kena belajar masak la mcm ni. Anak dah nak makan.

Apa lagi??

Oh dia dah tahu nama dia, kalau ko panggil amani pun pandang. Iman pun dia pandang, zulaikha pun dia pandang. Gabungan nama tu pun dia pandang.

Jangan ko x tahu. Dia suke org nanyi. Mata terbeliak, mulut ternganga. Bak kata abak amani

'Dia kagum suara org tu sedap atau pelik dia cakap apa ni? Tak sama dgn cara percakaapn biasa' tapi kalau abak dia nanyi, dia tengok mcm tu, abak dia buat statement

'Amani pandang I nanyi, mesti dia cakap oooooo suara abak aku mcm artis!' Perasan x sudah!!!

Lagu fav amani, twinkle twinkle dan yg tak tahan, terukir bintang, lagu acik yuna!!!

2 comments:

awesomelady said...

Amani Iman sgt comellll

nasaoji said...

lamanya xsinggah blog kwn2..ada ada bby akak nih...dah 6 bulan tuu!!..
xlewat harapnya utk sya ucap tahniah!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails