Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, October 29, 2012

Mc on monday

Normally kalau org cakap mc on monday sakit mengada2 lepas weekend yang panjang. Ekceli badan ni dah tua la. Sakit2 badan plus kepala berat. Baring kejap. Tak boleh jadi ni. Ambik mc atau ko baring kat opis nanti.

So sms bos and kawan2 bagitau aku mc hari ni. Tapi kalau perlukan apa2 just text/ call or email, on spot i will reply. Pekerja yang sangat dedikasikan? Opis mmg banyak kerja. Kalau cuti atau mc namanya mengundang bahaya diri sendiri.

Tp amani iman ni kalau aku ada runah dia mulalah nak memerap. Memula bagi kat nenek dia, tapi dia nangis sukati dia je, nampak kelibat aku baru sengeh2. Nenek cakap dia ta mak dia tak kerja. Sbb kalau hari kerja dia biasa je tak banyak perangai. Sakit2 pun terpaksa main dengan dia. Sampai aku tertido dengan dia dari pukul 11 pagi sampai la ke 130 petang. Bila bangun rasa mcm batu menghempap kepala. Sakit sangat.

Amani bangun pukul 2 lebih, bagi dia makan nasi than tengok dia main. Kali ni mengada, dia bole ke sana ke sini, aku tak bole bangun. Melalak je kerjanya. Sampai aku hilang sabar cakap macam ni ibu pergi kerja! Bole? Faham pulak, siap tunjuk isyarat tangan jangan / tak nak.

Ni baru dia tido. Baru la nak berehat sekejap. Itu pun buat perangai. Nenek nak tukar pampers pun dia tak nak, sudahnya aku yang tukar. Macam tu jugak nak susu. Bagai susu coklat dia tolak. Nangis macam org pukul. Mungkin hanya mak sahaja yang memahani anak. Puaslah kita pikir asal dia nangis je ni. Perut semua ok. Sekali aku bangun buat susu puteh, minum sampai tertido. Ermmmm banyak akal la amani iman ni...

See budak kecik ni, manja. Ibu sakit la sayang. Dia nak aku buatkan susu, dia nak aku yang mandikan dia. Nasib baik aku tak sakit kritikal. Gigih bangun jugaklah sbb bising sangat tangisan dia.

Sian jugak tengok. Nak manja. Kalau abak ada sikit pun ko tak heran ibu yer.



















Budak yang manja... Sangat manja. Ibu sayang kamu....


Ok now dengar suara dia nangis lagi! Uhhhh gtg.


Nasib baik sempat update blogkan? Kalau tak tertunda lagi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails