Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, October 29, 2012

Selamat hari raya Aryssa

Tak sepatutnya aku bercerita di sini... Aku tahu dia dah tak ada, and ada segelintir akan bercakap denganku yang hidup perlu di teruskan... Yes we did...

Kalau sebelum amani, masa akan di habiskan menjenguk pusara bidadari syurga... Sebulan tah berapa kali tah aku pergi. Kadang2 dengan zamani, kadang2 sendiri. Malam jumaat di serikan dengan bacaan yasin... Tapi kini semakin jarang. Tapi rindu tetap seperti dulu. Sometime bila rindu baru teringat sedekahkan fatiha dan yasin.

Aryssa pergi hampir tiga tahuun dulu... Dia pergi dalam musim haji... The day we sent mak and abak kat kelana jaya dulu that is the last time aku rasa dia bergerak. After that mmg tak ada...

Uhhh sehingga sekarang hati mmg sebak bila mula bercerita tentang dia...

Kalau la dia ada, usianya 3 tahun sekarang ni...

Kalau dia ada, pasti riuh rendah rumah ku....

Kalau dia ada pasti amani jadi kak ngah....

Tapi kalau dia ada juga, amani iman mungkin tiada lagi. Siapa tahukan? Aku dok buat family plan?

Tapi yang pasti 'kalau' itu satu kenyataan pasti aku org yang paling bahagia... Tuhan lebih memahaminyakan?

Semalam kali ke dua kami bawak amani iman pergi kubur aryssa, sangat buas la mak cik sorang tu. sayangnya kubur bidadari kecil ku di penuhi lalang... Semut api merata di tanah, nyamuk dah macam agas menghurung amani, lebah pun terbang macam cari mangsa.... Sedih hati ku tapi apa yang aku boleh buat? Penjagaan kubur tak terurus. Kubur2 yang lama dah hilang di tutpi lalang...

Maafkan ibu aryssa... Semua di lakukan dengan pantas. Ibu takut amani iman di gigit nyamuk atau lebah. Amani macam biasa tak mengerti, tapi bila tengok kami baca doa, dia ikut sama. Dulu time raya boleh jugak duduk mencangkung, tapi sekarang mmg berdiri. Amani pun macam tak selesa.


Ekceli aku dah lama tak bukak page ni. Suke sangat baca artikel perkembangan anak2 aku... Tapi sayang, everytime aku nampak usia aryssa aku jadi sebak... Sampai la sekarang. Mungkin itu la bezanya anak bagi seorg ibu.

Sbb itu aku jadi emo dulu bila dapat nasihat dari kawan2 yang aku tahu niat mereka sebenarnya baik, tapi cara penyampaian mereka tu agak salah bagi aku... Akupernah menangis bila baca msg seorg kawan...

'Dont be sad... Try lagi yer... Lepas tu jaga betul2'

Aku jadi blur di situ...

Apa yang cube di sampaikan di sini? Im not doing experiment or try and error... Ini nyawa. Dan aku tak pertaruhkan bagi satu kejayaan maupun kegagalan. Than ayat jaga betul2 tu pulak, macam aku pulak punca segalanya...

Anyway cerita dah pun berlalu... Diam tak diam dah hampir 3 tahun dah pun. Luka tu mmg ada. Aku hanya nak korang tahu yang aku tak sekuat mereka yang di luar sana. Dan akukan Jenis sensitip punya org...Sbb tu aku ignore mereka yang aku rasa bole menyakiti hati aku. Sbb aku tahu niat korg mmg iklas, tapi aku pilih untuk tidak menyakitkan hati ku sendiri.

Buat bidadari ibu yang jauh di mata tapi sentiasa dekat di hati.... Ibu sentiasa doa tuk bertemu aryssa walaupun seketika di dalam mimpi ibu. Tapi tidak berkesempatan. Maafkan ibu kalau setiap luahan ibu membuat kamu sedih tapi ibu redha kerana tahu kamu bahagia di sana bersama denganNya...ibu tau kamu akan menanti kami di sana kelak.

Insya Allah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails