Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, April 27, 2015

BB Cream Seqy Beuty

Review....

Amboi! Lately jaga muke bagai. Apa hal? 10 May ni anniversary ke 6. Motip?  Hahahah

Saje gedik sbb sblm bergelar isteri, saya seorg yang amat mementingkan kecantikkan. Cantik ke ko? Sebenarnya aku bukan kaki make up. Rasa lagi buruk kalau make up. Compare make up aku lebih selesa dan sanggup habis duit tuk alat kecantikan muke macam cream semua tu.

So terpengaruh dengan BB cream. Maaflah, org tak make up. Bila dengar BB cream ingat cream muke! Choiiii rupanya foundation. Ketingalan sudah.

Aku adalah pakai foundation, org perempuan make up harus ada yang basic. Walaupun hanya simpan kat umah. Hahaha... Lipstik pun berkurun sangat kat hanbeg. Nak beli tak jenama malu. Hihihi

'Awak pakai listip jenama apa?' tapi colek kat bibir ni bole bilang dengan jari. Sbb tu anak dara aku tak gheti nak tenyeh kat muke. Kecuali dia tengok mak su dia yang tak yakin dengan muke ciptaan Allah, still nak solek. (Mampus kena lempang dengan mereka yang make up). No! No! Aku tak ada masalah org make up, lumrahkan perempuan dan makeup tak leh pisahkan. Cume adik aku ni, Maaf gi kedai pun nak sapu bedak pakai eye liner bagai. Kedai kot.... aku tak rasa korg gi kedai nak make up betul tak? Hihihihi... kalau gi pasar malam amboi mengalah gi KLCC.  Tu yang kitaorg perli dia, hang ni gi kedai depan je kot, siapa nak tengok muke ko tu? Kalau amani tahu apa tu make up, dia belajar from mak su dia bukan mak dia. Sbb brush aku dia buat sapu meja.

Nangis tau!!!

Ok back to my review on this product. Dok terpengaruh la org cakap bagus bagai. Beli la... RM 55 ok! Sekali sampai kat tangan, asal macam foundation? Huaaaa mmg tak pakai la. Foundation akak yang RM 280 tu tak pakai sampai kejung dalam botol tu. Pakai sekali je pun. Tah mana tah. Ni nak pakai plak.

Dah terbelikan, nak sedap hati sendiri kan? pakai la. sbb beli kaler yang natural.

Erm semua cakap bagus, muke cantik, bla bla bla

Sama je muke pun. Hihihi tak ada effect pung!

Tapi!!! Tell you this BB cream adalah sangat sangat ringan. I mean yang pakai fondation biasa tu, tahu la foundation tu macammana, aku rasa leceh, berat dan kalau ko berpeluh nasib la kalau ko lap peluh pakai lengan baju. Kih kih kih ada yang buat perangai gitu ke? Habis bercapuk muke ko. Tapi seyes, tak lawa mana pun, tak flawless mana pun muke AKU! Muke Aku! Bukan muke org.  Sbb aku jeles tengok komen org bagi testi.... ke bila korang aply bb cream tu korang still kena touch up bedak compact powder tu yang korang lawa! Sbb aku? Malas... hahah lepas pakai pelembab, apply BB cream jalan gi kerja. Tak kose nak tepek2 bedak. Tu yang huduh sikit, up la jugak dr tak pakai bedakkan?

Tetiba nak ambik wuduk pun aku rasa senang. Basuh je muke, eh akak tak was was. Kalau ambik wuduk dengan foundation, adeh leceh. Tapi ni macam ko apply cream muke la. Sbb ambik wuduk ko basuh ko boleh rasa macam muke ko bersih dengan mencuci muke. Tak payah pakai make up remover. KOT? Ni aku rasa la... So org yang bukan kaki make up macam saya, sometime rasa kena juga ada 'seri' sikit bole la gune. Tak la nampak panda eye kat bawah mata, macam aku masalah malam anak berjaga tido tak cukup. Kot ada yang nak snap gambar secara tiba2 ni tak payah la nak risau muke tak siap. hihihi


Oklah bole beli la nanti sbb aku rasa benda ni tak susah. Cume tak wangi macam bedak. Siapa plak nak cium ko kan. Hihihi

Yang penting ada SPF 30.

Jaga kulit time panas2 ni.

Erm anak dah 3 baru nak jaga2 eh. Dah masuk 3 series ni macam2 rasa. Maklumlah pak encik dah nak masuk 40. Life begin at 40 lelaki ni. Tak leh amalkan sikap lebih kurang. Yer la kita iktiar je la, nak cantik macam anak dara tu tak dapat lakan! Tapi aku pelik ada je kawan2 aku sama gitu je maintain... anak diorg kuar dari mana?

Uhuhuhu... sentap bila anak sendiri tersasul panggil aku "NENEK" huaaa nenek dengan ibu amani dah tak leh nak beza ke? Kat umah dah stress, makin stress dia panggil kat shopping mall tau "NENEK" amboiiiiii

Mude belia nenek ko....

Somi senyum je. Berani la nak kata apa2!


Free Image Hosting at www.ImageShack.us
 CidaZam bercerita lagi

1 comment:

Mimy Hamid said...

sentap mak...hahaha aku mmg suka mekap....tapi kadang muka tak mekap pun selalu je...haha ...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails