Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, April 19, 2010

Teremo sendiri...

Since yesterday aku mmg tak sedap hati...

Semalam kuar temankan En suami nak beli kasut Futsal... company dia seminggu sekali ada activiti sukan... so Che Aisyah nak follow mak long dengan pak longnya...

Me and Zamani tak biasa nak bawak budak2... normaly we all pergi mana2 bawak Aisyah, aku dengan Aisyah akan duduk dlm kereta... tapi kali ni semua keluar... so agak mencabar... anak org... ilang ke apa, kes nyayaaa jerk... dah biasa shopping menonong dua org je... bila ada budak jadi tak senang sbb kejap2 tengok Aisyah kat mana... walaupun bawah pengawasan Zamani, mak long still ghisau...

So time kat kedai kasut... me and Aisyah berbual2... tetiba dia nampak buai... aku dah gelabah... dia nak jugak duduk kat buai... sementara tu tangan aku tengah pegang kasut... kalau aku lari confirm satu kedai bunyi hahah sbb bawak kuar kasut dr kedai... Zamani around, tengah tengok2 kasut semua... so terkeluar

"B! Tengok ARRYSA... " Instead nak sebut Aisyah terkuar Aryssa...im not sure Zamani perasan ke tak... but that time hati aku mmg mcm kena langar lori... mati sekejap...

Think about her tooo much?? I tot semua ok... seem me pun tak la teringat sangat...

Aku tak pernah jumpa dia... tak tengok dia mcm mana... just 2-4 month interaction dlm tummy je, aku rasa teruk macam ni...

May be aku terlalu xcited time pregnant dulu...

Balik je semalam, tanpa aku suruh, Zamani berhenti kejap kat kubur... may be dia pun tahu i miss my gurl so much sampai tersebut2 nama... but kami tak cakap mengenainya... sbb kami dua2 tahu... this feeling tak akan hilang... sampai bila2... , expecially me... tak mo pikir tak mo pikir... sometime terpikir jugak...

Aku kena tunggu result 'thrombophilia screening'...

Aku kena rehat dengan cukup...

Aku kena jaga pemakanan aku...

Aku kena jaga kesihatan aku...

Aku kena jaga mentality aku...

Emosi aku...

Sbbnya doktor tu suspect aku ada darah tinggi... tapi tengok history medical time preg tak ada lak mention pasal high blood presure... so tu la langkah2 yang perlu aku ambik...

When plan to get pregnant aku kena jumpa pakar kat Putrajaya sbb diorg cakap aku kena ambik few ubat apa kejadah la semua...

Org cakap senang...ikut je la apa nasihat doktor... bla bla bla... tak yah tengok jauh2... laki aku pun cakap benda yang sama, kalau doktor suruh ambik ubat, ambik je ubat... tak susah mana pun...dia suruh jangan stress, u tenang2 la diri you... yah... betul... lagi banyak benda yang perlu aku jaga, lagi aku bertambah risau... mentality kot... u TRYING not to get strees... 'TRYING TO' itu la yang buat kita jadi stress...

Plus! aku rasa aku dah sihat... tapi bila kena rancang... itu yang buat rasa tertekan... but i know tuk elak benda2 ini berlaku lagi, aku kena ambik kemungkinan yang berlaku...

My husband banyak sangat membantu dalam me-naturalkan mind set aku ni...

"Tuhan uji kita mcm ni, we still have Rayyan, Aisyah, Aliya, Mira, Mirin, Naufal, Nazmi around us... kita rapat dengan diorg so that one day bila tiba masa kita ada anak, kita akan tahu hargai anugerah Allah tu lebih lagi... we never know apa yang Allah rancang tuk kita"

Yah mugkin...insya Allah...


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails