Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Tuesday, August 24, 2010

Aktiviti Hujung minggu

Hari ahad... lepas je tengok che ta kat sepital, aku terus ke Giant... beli ubat aku, synflex pastu terasa nak try nasi tomato resepi MIL...

So apa lagi menyoping la bahan2 masakan sekali... menu buke ahad tu

Nasi tomato + ayam sambal ijat (wakakak) + kari daging + bagedil daging = Agar2 coklat... hahah tetiba sama dengan...

Sori la aku ini bukan la pandai masak... so kang korang pengsan plak tengok masakan aku... hahah aku cerita je la yer...

Time nak buat nasi tomato tu... gila confident... dah tumis bahan2... masukkan beras.... than terus masukkan air... dengan velagaknya, tiru gaya mak sukat air pakai belakang sudip... ambik ko... segala benda aku guna nak ukur air... tinggal tak pakai pembaris jerk... hasilnya???? nasik aku tak masak....wakakak...

Ibu panic... aku lagi la panic! nasib baik la baru kul 3... banyak masa lagi... buat sekali lagi...kali ni aku basuh beras, ukur air dulu... than dah tumis segala bahan, aku masukkan beras than masukkan air... Alhamdulilla nasib baik jadi wokeh... if not arrrr makan nasik kdai semua...

Than aku buat sambal ayam versi Ijat... hahaha thanks sista... dia tu mewarisi habis mak mertua aku... main campak2 je dalam kuali... hasilnya... perh sodap bahhhh... terus jatuh chinta dengan sambal dia...

Than try buat bgedil daging... last week buat soto... bagedil ku lembek... hahaha... mak cakap mungkin kentang yang aku gune tu banyak air... so mak cakap kalau lembek tambah tepung jagung... yahhh kali ini hasilnya??? berjaya!!!! En Zamani payah nak kata sedap.... dia kata okeh jerk... oklah tak pernah aku bayang masak nasi tomato ok... idoklah kawan malu kot ada org tanya, awak tahu masak nasik tomato... uhuhu? kan?tak pro takat org boleh makan tak masuk sepital dah cukup baik...

Agar2 coklat ku lak fail! Kurang air... hahaha... dah padat plak coklatnya... rupa macam kek plak... hahah tapi bila makan of coz la kenyal sbb agar2... yang tak syok time buke si didi tanya aku...

"Asal nasik goreng ko hanget? Pahit2...." Aku pandang dia dengan penuh geram.... dah tua pun bodo... hahah

"Tu nasik tomato la sengal...." Dia dengan fidah gelak2... tahu nasi tomato, dah makan dengan sambal puji kata sedap.... koyak seluar aku dengar... vangga vangga walaupun niat nak jaga ati akak jerk... kang merajuk tak nak masak lagi baru tahu.

Datang si fidah plak....

"Wahhh bakar kek ke?" Nak aku bakar ko?!!! mulut longkang... kang aku kuarkan acuan dari ais box...bukan dari oven.... stupid dum dum....apasal la adik2 aku ni bengap2 belaka???!!! &^(*&(*)( hahah sendiri tak pandai masak nak kutuk adik2 lak yer??

Tapi Tayen Thenhaizi suke...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Dap Dap Dap.... puji puji...kalau tak ko tak dapat duit raya... lalala... berlakon cepat...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Ini la nasik tomato aku buat... sedikit golap... hahah mana si sengal tu tak cakap nasik goreng yer??? hahaha...tapi habis ooo... alhamdulilla... Zamani pun tambah dua kali... heheh tah2 lapar yer... sedap ke tak belakang kira... uhuhuh.... ok first trial... lama2 oklahkan? semangat... hehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails