Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Thursday, August 12, 2010

Menu buke jadi Menu Sahur

Well amacam puasa korang?

Macam ku bilang sahur malam pertama, aku tapau kat mamak je... tak dan nak masak sbb barang2 nan ado... poyo jekan aku berimaginasi nak masak itu ini... hehehe...

Buke semalam di batu tiga... gila hebat mak mertua aku... ekcelikan aku kagum dengan MIL.... bila la aku nak jadi lagu tu???berderet makanan atas meja... bukan beli yer... buat!!! ha... dengan cucur badaknya... dengan pecal sayur, dengan sambal paru, sambal ikan masin, gulai ketam, agar2 cukulat... wahh syorga... bila Epilog cinta Sorga (tayangan TV3) dah habis, masing2 berdiri depan meja makan... wakaka... bau je dah boleh mengugat keimanan iman di dada...

Aku lak kalau makan tak gheti lak nak campur lauk...i mean kalau ada dua sambal, aku tak gheti nak ambik dua2... akukan makan focus tuk satu makanan... hehehe... so sambal ikan masin gud bye ku tak rasa... sob sob...

Semalamkan kat opis aku dah terbayang agar2 coklat mak... mak ada ajar aku buat... kat opis dok recall resepi... sedapnya kalau makan agar2 tu...ingat choti ke, esok lusa ke nak buat la... tambah plak dengan baca blog kawan aku si Neena buat agar2 pandan... tekak ni rasa nak mencekik agar2 jo...

Sekali lepas buke... NAH!!!! ada ooooo.... aik mak macam boleh baca je pikiran aku... wakaka perasan la ko... satu umah suke agar2 tu... mmg menu wajib kalau puasa... lepas makan je mata mengantuk... tunggu Isya, than Terawih buat sendiri jo... terus gedebum gedaboooo tido sat... sementara the AnaS hantar the lady Ana (ijat) gi kelas kat Poli... menganto sampai 3 org... tak balik... ingatkan join sama kelas si adik... wakaka... aku tak pedulik bagus jugak... sbb aku nak beradu sat...

Mak offer menu sahur... heheh jangan tolak... lagi terkuburlah nak masak daging masak kicap tuk sahur... semua mak offer aku terima... hahah gila tamak...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Pecal syaur... atau gado2 kalau org Singapore panggil... adoiii mak sila ajar buat kuah kacang... rasa menu ni simple jekan? cume yang leceh kuah kacang tu la... kalau aku master buat kuah kacang... silap2 aku buat sate terus... *sekali lagi veranggan*... aku perhatikan banyak benda yang kita leh buat dengan kuah kacang ni... makan dengan nasi impit... makan dengan cucur udang... makan dengan pecal... kan??? harus belajar ni...kata nak raya...kot2 boleh buat open house ke... wakakak... tahun depan la... cancel tahun ni... ada lak tak masuk kerja korang yang merasa kang...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Sambal paru yang sentiada menjadi kegemaran ku... mak offer tak tolak.... kebasss!!!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Gulai ketam... terliur tak??? hahaha...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Ini dia agar2 coklat... sedap yaaaa amat! yang aku dok terbayang time kerja... sekali tinggggg magic! ada la...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Dan cucur badak... uhhh... fav zamani... sbb tu mak bagi... anak dia yang sulung ni mmg suke... tak pa bini tukang goreng je... aci tak? lalala... boleh laki aku puji aku... ~sedap ayang GORENG~

Time nak balik... suami ku yang tak leh nak simpan rahsia... terlepas cakap... hujung minggu ni aku stay Putrajaya... so aku dengan ibu excited terlebih2 nak belajar masak... kalau biasa puasa tak ada makna nak masak best2... kali ni tah apa mimpi, ibu minta resepi kat mak tuk masak soto... dia suruh aku tanya... aku segan jugak... wakaka... tanya resepi kat mak sikit punya banyak... buatnya idok...

Setelah bergaduh anak beranak... maka ibu cakap ok esok pagi la dia nak call mak... wakaka... tu laki aku pecah lubang... takut la tu nak makan kalau kami buat... malu bertanya sesat jalan... so dapat la resepi soto...

Aku lak berniat nak try nasi tomato mak... hahaha... kalau buat tuk dua org tak syok... sbb ku tak pandai nak buget... hehehe... lagi pun kalau mak sendiri rasa tak la malu sangatkan kalau tak menjadi... wakaka... pastu ada hati lak next week nak buat nasi daging... since pidah sefamilykan stay Putrajaya... Fida bagi tahu Sepol suke nasi daging... tu nak tunjuk skill tu... wakakak... sekali tak jadi, kita beli nasi kodai je la yer...fidah belanja... fidah belanja...

Terus je ku dapat rempah ini....rempah tok mama...tuk soto dan nasi daging...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Dua bulan seblum tu... kan mak ada letak resepi Nasi Daging kat blog dia?( sila clik cita rasa bonda) Si fida berkobar nak buat... siap tulis kat FB... dia tanya aku...

Fida :- Along rempah tok mama tu kat pasar raya mana2 pun ada ke?

Aku gelak syoitonnnn.... bodo nampak??? hahha...

Aku :- Hanya terdapat kat batu 3 shah alam...

Fida :- ha?? Alaaaa kena minta mak mertua ko ke???

Aku :- Yer...

sekarang ku memiliki rempah itu...kita torai yeee.... jeng jeng jeng... kepala dok recall cara mak buat ni... tak pa resepi ada... kita print sblm masak yer...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails