Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Thursday, September 23, 2010

Pasembor and Cendoi

Erk betul ke spelling aku tu?? Belasah je la...

Ari Jumaat tu kami laki bini cuti... sajer cari pasal nak spen masa bersama. Sian suami aku temankan aku gi bank bayar bill semua... kuar dari bank.

Zamani :- Ayang! Tu... (Pasembor)

Aku mmg tak tahu apa benda ala tu... so ku iyakan je

Zamani:- Ayang nak makan tak pasembor?

Aku :- Tak nak ar...

Zamani :- Tapi suami you lapar...

Alooo cian! hahah lain kali jangan di tanya perut bini mu...wakakak... ok ok jom dating...

Zamani satu yang dia tak perasan kot... dia kalau dengan aku mmg cakap melayu biasa2 je... tapi kalau dengan family member ok la dia cakap kedah... dan kalau dia jumpa makanan org utara, lidah terus tukar utara WALAUPUN hanya kami berdua... wakaka lawak tak? Its like macam aku org kedah. Dan dan je time duduk warung tu dia tukar slang

Zamani :- Had utara panggil ni Pasembor. Kalau belah selatan ni kira macam rojak la.

Me tersenyum... hahah tak perasan la tu...

Zamani :- Ai kat Penang dulu selalu mai satu kedai tu...uhhh sedap ooo...

Bla bla bla...

Zamani :- Utara dia punya cendoi mesti ada kacang. Itu yang best. Pernah makan cendoi pulut? Sedap oooo...

Korang sendiri la baca gune bahasa kedah. Aku baru setahun je. Nak kuasai masih tak tahu lagi. Pastu dia berbual2 dengan aku meleret cakap kedah

Hang... depa... had ni... had tu... dak aiiiii... tak dak... wakakak comei sungguhkan?

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

We all makan kat tepi jalan...order dua cendoi bukan Cendol hahah... dan pasembor tuk dua org makan...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Nampak menarikkan?

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Aku gila cendol... tpi dengar pulut cendol erkkk tak pernah rasa... macam pelik je ko makan pulut dengan air... sedap ke??? Zamani cakap nak bagi aku terai... dia tak minat but kata rasa sedap jugak la...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Beza cendol utara ada kacang... now i know la... ku ingat suka2 diorg nak letak apa-apa dalam cendol ni

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Suami saya yang syok menikmati Pasembor... dia kata makan sampai tersembur2..

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Aksi lapo dan haus suami saya... rindu dengan Penang yer sayang??? Kita holiday december dengan mak abak and adik2 nanti yer...


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails