Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, November 8, 2010

Up date

Macam slow sikit kali ni nak up date blog...

Tah... lately badan tak sihat. Sejak balik dari Kuantan, my health bertambah merundum! Balik dari kuantan that day aku mula treatment kat SPA di Shah Alam. Treatment tuk kesihatan dalaman. Since darah aku jenis pekat, plak tu salur darah halus2. So peredaran darah tu tak sesuai.

So tu sbb buat treament. Mandi herba...tuk pelancaran darah... mmg berkesan sampai aku SAKIT! Name it! Mandi herba tu elok tuk lancarkan edaran darah. Sbb tu la akak korang ni kalau peyed je boleh terguling2 atas jalan. Sbb darah tak jalan. Pinggang pun asik sakit je kalau duduk. So bila check dengan akak SPA ni, terkebil2 aku dengar perangan dia. Dengan sentuhan saja dia tahu urat mana terbelit, urat mana simpul... matik oooo sakit nak mampus. Ate last urut time bersalin ari tu. Rahim tak kecut la... bla bla bla bla...banyak sangat yang tak betul.

Lepas dari tu je terus sakit...

Rahim aku bengkak... ukuran saiz luar biasa. Scray tak dengar? So mandi herba tu mengecutkan sbb bertanggas semua tu melambatkan. So aku ambik ubat traditional tuk kurangkan bengkak. Jamu.... what you all expect? terus batuk kering sbb panas sangat kot... siksa!!!!

Dua minggu batuk jenis yang batuk kering. Imagine! Nak tido pun payah. Ko bayangkan Zamani yang tido lena tu pun terjaga tengok bini dia kira batuk macam org putus nyawa. Nasib kesihatan aku di perhatikan oleh mak mertua aku...kalau tak aku tak perasan, keep makan ubat tu. So mak suruh berhenti minum. Mungkin panas sangat dan aku tak serasi...

So stop minum... 3 days after ok... sakit lain plak...batuk kuat sangat, sampai sakit di belah belakang dan rusuk. Tapi tekan2 tak skit... macam sakit dalam. Nak tarik napas sangat sakit... batuk plak tak ilang, sikit2 je. Tu pun batuk ala2 lembut... nak tido pun azab... macam ada benda yang menghempam... solat lagi la... time sujud terasa macam jantung jatuh... siap nangis tak tahan... mmg tak tahan pun.

Gi klinik, doktor cakap kesan dr batuk tu. Paru2 mengembang dari biasa. Tu yang sakit. Apa pun dia bagi ubat. Kalau tak jalan kena buat X-tray... takut rusuk bengkak ke apa. Ubat yang berkesan, just makan sekali terus ok... tak la baik terus tapi oklah.

Dah sihat terus join che ta dengan Mr Ana ke wet world. Aisyah ada school day kat sana. Kena paksa dengan en suami mandi. Perh masuk air, punya la sakit...sbb masuk airkan kena nafas kuatkan? Tapi mungkin sbb tu terus pulih... sbb aku takut2 nak tarik nafas panjang2. Kalau dah masuk air, ko tak swim pun ko rendam sampai paras leher dah kena tarik nafas dalam2kan? tu yang pulih terus kot...

Dah pulih tu, lepas mandi badan lemah semacam... adoiiii aku org paling banyak tido antara semua.. tapi still aku yang lemah. Kalah biras aku yang selsema tu... dia pun kuat lagi. Aku totally flat! Sampai pagi tadi aku tak sedar Zamani dah siap tuk gi kerja...Alamak! aku tak perasan ok..nasib baik diapun tak terlajak bangun...Apa nak jadi ni?

Masuk opis mud mmg tak ada... ni badan sakit2 plak... kepala berat... nak tidoooooo....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails