Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Wednesday, August 28, 2013

Royal Nasi Kandar

Hello ha! ha! ha!


Nak cerita ni... kalau balik Kedah, wajib pekena nasi kandaq!

Haaa... laki ai kempunan since aku mengandungkan Amani Iman lagi...lama dah... nak balik kedah macam jauh sangat... so peluang la kalau balik. Yang best tak lak diorg cuti tuk raya. So far aku try da makan nasi royal ni... not bad

Bagi aku sbb kuah kicap dia yang super pedas tu kot...

Tanya Zamani tah dia cakap rasa tak dapat nak di gambarkan... hahaha... for me aku mmg jarang makan nasi kandar. Gila kesian bila dia tanya aku pernah makan nasi kandar? Aku jawab tak pernah... pas tu cerita makan kat kedai mamak itu ini...

Dey tanghachi... itu la nasi kandar...

Ha ha ha...ingatkan sejenis nasi macam nasi dagang, nasi tomato... maap laaaaa saya dari selatan... memula makan macam biasa je apa yang best? tapi bila dah terbakar lidah tu... syok la kan...macam chandu nak lagi nak lagi...

Itu pengalaman saya la... anda mungkin  beza... uhuk!

So malam raya tu semua cari nasi Royal... tutup... jalan lagi jumpa nasi kandar madinah... balik je masing2 menunggu makan!



Pak long jadi leader la pengagihan... eh yer ke? dia cari dia punya je... wakakak... aisyah dengan aliya dah mcm anak dara. Duduk bukan main sopan i tell u. Tetiba aku teringat batu belah batu betakup... hahaha... Aisyah kalau kat sekolah ada lakonan tu, apply watak melor tau...

Kecoh... makan rendang pun tak macam gini tau... semua bungkusan di agihkan tuk cari nasi budak2, nasi kosong.
 
Nasi Kandar Madina....

Tak feel la makan... dont know... not like Royal... kurang pedas. Tapi aku tengok semua lap peluh makan... chewah belagaknya aku...

Tp esoknya, my Father in law telah dapatkan nasi Royal... terbaek... pergi pagi balik dalam kul 9 or 10... biasalah bukan kat tol je jam. Semua org Kedah mai balik raya sama macam kami la... pak mertua chek kata beratur panjang, yang beli plak macam nak buat open house... heheh ingatkan depa beli buat stok nak simpan KL....


Ini yang terbaik................. makan sampai meleleh ayaq hidung tau!!!!! baru syok....

Sekali lagi di sebabkan saya yang tak sedar diri ini telah sakit perut!!!! manja la perut ai ni... mencik tau... perut dah tua. Ibu saya kata perut nipis... wahhhh nipis... baru nak happy dia sambung lagi...

Perut long... bukan lemak....

Oh mommmmmmmmmmm..... pandai bergurau.... &(%^%$$*&*&*&*



Free Image Hosting at www.ImageShack.us
 CidaZam bercerita lagi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails