Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Sunday, November 15, 2015

Persediaan org baru

Salam...

Adoiyai! Anak nak masuk 3 dah tp bila time2 macam ni masih lagi tak tahu nak buat apa. Tak tahu barang yang perlu di sediakan.

Aku dah mula beli baju org baru sikit2. Memula niat sepasang dua. Dah nampak murah2 sedap plak main ambik je. Hahahaha. Baju2 lama ammar masih lagi dalam kotak. Tak kuarkan pun lagi. Now aku dah 29 minggu. Minggu depan 30 weeks already. Tinggal 8 minggu which is 2 month je lagi. Harap2 jangan la prem. Ikut hati mmg suke la. Cepat la bersalin awal tp pikir balik jangan mengarut sangat. Sian kat baby prem ni. Nanti diri sendiri susah. Janji baby sihatkan.

Dalam sibuk sediakan barang org baru, ekceli baju je aku beli. Tak siap apa pun sangat. Aku tak readykan beg aku. Time amani dulu dia 35 week. Tak ready apa2 pun. Sekali air ketuban liking ambik ko! Mengelabah main bagi list kat mak siapkan.

Time ammar mmg get ready sbb tahu date.

Yg ni relex lagi. Hari ni baru la nak get ready all thing. Abang zamani suruh beli almari baby macam kakak and abang. Bilik bawah ni mmg bilik baju anak2. Tambah almari lagi. Oh nooo. Tp betul kalau aku kuarkan barang2 baby ammar, mana nak sumbat. Tp nak mengemas tu. Adoi laaaa



List barang baby and mother.

Aku buat cermin mata. Now pakai lense all time. Jangan cakap sok nak bersalin and bersalin ko ada masa plak nak jolok2 mata. So siapkan awal2 spek.



Barut ammar masih lagi elok. Tp org tua cakap syarat tuk org baru kena ada. Beli jauh dr melaka.dulu time ammar aku tempah. Tp kali ni nak tempat sepasang dua macam x berbaloi. Than beli dr akak ni. Dia jual macam2 jenis barut. 6 helai RM 45. Barut bole campur2. Barut gabtung. Barut zap dan tali. Elok la ai campur2. Barut gantung tu mak aku cakap susah nak cari. Barut tu pakai budak 6 bulan ke atas. Hahaha aku anak2 sebulan dua je pajai masuk 3 bulan tak kose.



Tak tahu nak tunggu ekspo baby. Macam tak larat jer. Jusco mahal!!!

QQ baby shop mmg baju murah2. Rompas RM 5 satu. Ko rasa?



Hasil rembatan semalam. Bole la rompas tuk baby. Mengila. Rajin tak rajin ko nak cari and pilih je. Kaki tak berapa nak kuat. Nak cari saiz new born tu kena kuat semangat. Hahahah. Sbb letak banyak saiz kena pilih2. Bila ko dah hujung2 trimester kemalasan berganda. Kalau ada kerusi akak sanggup je duduk cari. Tp apakan daya.... haizzzz

Now nak cari baju sejuk.

Nak cari stokin

Nak cari seluar kecik yg baru... gila ngilu cser kot. Seluar yg kecik dalam tu kena besar2 supaya tak lekat kat luka. Bukan lekatla tak la ketat ganggu luka.

Bengkung modern aku tah mana. Confident sangat 2 or 3 year lagi menambah. Tak sangka sepantas ni. Maka kena gali tempat2 cari bengkung.

Nursing bra... ada lagi tapi hehehe peluang cari alasa beli lagi. Uhuhuhu

Kain batik erm macam x membantu sbb aku x tahu ikat. Macam nak cari skrit panjang. Tp kena beli la tu kan... hahahah... takut jugakkan getah kat pinggang. Sat lagi ganggu luka!!! Luka ku bukan luka mu.. hehehe...

Tp kalau pakai kain batik pun lawak gak. Bila bangun memanjang nak londeh. Hehehe... paling tak sesuai bila nak discharge. Walaupun duduk kat wheelchair nak masuk kete. Hahaha... aku pk kain terlucut je. Kalau terlucut ai wat wat pengsan ler. Hehehe.... pengajaran pakai seluar or jubah je.

Ok sendiri tulis sendiri noted yer.

Oklah nak start packing sikit2. Walaupun dua bulan lagi.

posted from Bloggeroid

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails