Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Saturday, April 10, 2010

Suami

Wat yg nak pikiaq apa orang kata, or apa org rasa?

Biaq pi kat depa.. kita susah, ada depa peduli? so pasai apa nak peduli depa sakit hati if kita senang/happy?

No matter what we do, there's always some people who dont like it.. coz we couldnt satisfy everybody.

But we definitely can satisfy ourselves/

So why bother cracking up our heads just to please others instead of ourselves?

People who WHINING alot.. CRITISIZING other people alot...are :

1- those who actually not happy with their lives and want to make others feel the same.

or

2- those who couldnt stand knowing other people is happier than them.

in other words... those with PHD (Perasaan Hasad Dengki).

So my dear,

Clear yourself from all this Negative people. Avoid the unnecessary stress by surrounding yourself with these type of people.


You love to write.. go on writing.

I'll support you for as long as what you wrote is good stuff and not offending other people personally.


Korang pernah nampak tak ayat ni??? Sila tengok kat wall aku...this is what my husband wrote bila aku buat entry kat blog lama, aku nak berhenti menulis...a bit harsh kan? Laki aku mmg! *Tarik muke 10 sen*... With Zamani you can share everything with him... tak di nafikan semuanya dia boleh terima... but kalau ko salah tahan telinga la... tu yang kadang2 aku suke diam... tak mo kongsi banyak dengan dia... sbb kita sentiasa rasa kita betul... kita sentiasa rasa org lain salah dan kita tak salah...that for sure! kan?

To be honest... aku jeles kadang2 bila kawan2 dok cerita dengan pasangan diorg masalah, pasangan diorg on their side... you mess with my gurl... u mess up with me... wahhh gitu tag linenya la... seriously kita akan rasa banggakan? I dont know... may be org2 tu takut kehilangan pasangannya... so sebelahkan saja la... Allahualam... ini tanggapan aku jer...

Bila org cakap eh Zamani mmg ikut cakap ko eh??? Aku tak faham kat situ... tang mana dia dengar? Kalau aku ajak makan, dia makan itu bukan ikut cakap aku tu... kalau dia jenis ikut cakap aku, aku rasa dia dah makan dah yong tau fu...dah makan dah fish ball... dah makan dah ikan besar... wakakak

Let me tel you la... even MIL pun dah warning aku... jangan sesekali paksa2 Zamani buat benda yang dia rasa tak suke...you can not gv instruction kat dia to do this to do that. Ko salah di mata dia, ko tetap salah...susah kawin dengan juara pidato... ada je nak bangkang... sampai aku rasa satu tahap dia je betul... sakit jiwa jugak...

Tapi bila ku fikir balik... tindakkan dia bersebab... Alhamdulilla sejak kami kawin dia menjalankan kewajipan dia sebagai pemimpin... at least aku kawin dengan seseorg yang punyai pendirian... dan untuk membina sebuah keluarga aku rasa sifat pendirian tegas itu perlu ada...

Aku mengaku aku ni mcm lalang... cepat terpengaruh dengan org... aku mudah judge org... aku mudah marah bila ada silap... dan aku buat keputusan mengikut emosi... i always wanted to hear abang Jamani cakap

Eh jangan bagi muke... tulis je apa you nak tulis... biar org tu baca bla bla bla... biar dia tahu sikit...

Or may be

Aah la i perasan jugak... mmg gitu la... bla bla bla...

Kadang2 kita dah tention dengan kerja/individu tu... ingat kurang la sikit... but ermmm hampa... ko balik kena sound... tapi lepas tu ku sedar tindakkan dia tu betul... mcmmana buruknya suami kita... macam jahatnya suami kita... syurga isteri tu di kaki suaminya... acually aku dah berapa kali kena da... cume tak cakap je... bila jadi menyesal tak sudah...mula la cakap, kalau aku dengar cakap dia kan, tak jadi mcm ni?? tengok pengalaman adik2 aku pun aku rasa mmg benda tu aply la... ko murka derhaka pada suami... tanggungla balasan...alah samaje mcm kita ingkar cakap mak kitakan? Sama je jadi... cume dah kawin benda tu jatuh di tangan suami...

Macam aku kan degil... when he said NO... wah aku memberontak macam nak rak...siap tarik muke masam lagi... tapi kalau aku buat something yang zamani tak bagi... confirm something bad hapen... padan muke aku... than when berbual dengan che ta, and Fida... the same xperience aply! contoh macam beli barang.... aku mmg taubat nasuhah la kalau nak beli barang without approval abang Jamani... confirm something bad hapen... itu baru isu2 yang kecik... kalau besar??Mau aku kena panah petir....

And pengalaman bersalin... 4 days aku kat hospital... doktor induse me 6 kali aku tak rasa nak beranak pun... sit and talk to one of nurse... dia pun pelik sbb selalu org paling bayak 2-3 kali induce dah bersalin... kira aku kali ke 9 lepas tukar jenis ubat baru la bersalin... so dia cakap... adik ada minta maaf dengan suami? Aku mcm lost gitu... eh aku ada salah ke dengan suami aku? Ada dosa baru nak minta maaf ka?

So kali ke 7... lepas induce aku masuk rehat... contraction tu ada... tapi tak la sakit... bila Zamani hold me tuk duduk atas katil , sempat la jugak aku cakap, Im sorry for everything, if i ada buat salah dengan you, i minta maaf. Bila dia sentuh pipi aku and said you tak pernah ada silap dengan i... that is the time aku rasa parah!Ok its time. Hehe

Itu pun tak serikkan? Leps bersalin tu ikut jugak kepala sendiri... geram la bila suami kita tak sokong side kitakan... ko mengadu itu ini , kau yang kena balik... tu yang tak syok tu... but org kata api lawannya air... lepas dah kena basuh, dia akan bagi la point2 dan sebab2 kenapa dia bertindak macam tu... memula susah nak terima tapi bila pikir balik, ada benarnya juga...

Ermmm kadang2 kita tak perasan kesilapan kita... percakapan kita, perbuatan kita ada buat org tersinggung... so jalan yang senang, tutup mulut... elakkan diri dari menyakiti org lain... aku rasa cukup kot masanya aku jadi kepohci... hehehe... abang Jamani selalu kuarkan amaran keras...

Jaga hal kita jangan sibuk pasal org... kita dah ada keluarga sendiri...kita tak rugi apa pun... tapi kita rugi kalau rumahtanga kita yang kucar kacir...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails