Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, September 13, 2010

Rumusan Karangan raya....

Aku malas la nak cerita detail cerita raya... buat rumusan je la yer... janji update.

Lama sudah aku tak beraya Melaka... rasanya lebih 10 tahun. Maksud aku, mmg kami balik raya sebelum hari raya, tapi pagi rayakan bertolak gi Singapore? dulu arwah atuk ada, mmg tiap2 tahun kami kat Melaka. Since atuk meninggal, rutin raya berubah. Kami hanya beraya melaka lepas raya ke tiga atau ke empat.

Tapi tahun ni lain sikit...walaupun tak dapat nak raya Singapore, tapi aku tak lupa yang aku ada keluarga dia Melaka... plus Cik gu hery dan Cik gu Rizal balik beraya and Jay dah balik Malaysia for goooooddd... tu yang semangat nak beraya bersama.

Bertolak dari Shah Alam pukul 5.30 petang. Bagi en suami bersalam dengan mak dan abak... ambik gambo adik beradik... tu next entry yo. Agak tergesa jugak la nak bertolak, sbb kalau boleh nak melawat puasa Aryssa. Sepatutnya pagi tapi Zamani kerja. Ha! Jangan sugest lak nak gi kubur seawal 530 pagi ye... sebelum korang nak suges kat aku, korang gi sendiri. Uhuhuhu...

Ekceli kalau tak sempat pun tak pa, tapi SEBOLEHNYA kami nak pergi di 1 syawal. Petang tu cuaca agak gelap nak hujan, tu yang kami suami isteri nak cepat pergi. Alhamdulilla sempat. Tak lama, dalam 10 minit macam tu, kami bertolak ke Melaka.

Sampai Melaka kul 630 petang. Kesian jugak nenek sorang2. Cucu lain puas mengajak gi umah diorg tapi nenek tak nak. Tunggu aku balik jugak. Hahaha.... dalam pukul 7 macam tu, aku beraya kat umah pak cik aku, kat belakang umah nenek je pun... umah Hery dan Jay!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Tapi seblum tu, tema kaler raya tahun ni adalah biru hijau (turquoise)... tumb up for MIL atas pemilihan baju saya yer... tak pernah mengecewakan sbb masuk je umah sedara2 puji baju ai! I like! Malu plak sbb terasa aura pengantin baru... uhuhuhu

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Tahun ni Nizam dan family pun raya Melaka. Tengok Firas semakin sihat. Firas suke bebenor tengok Zamani, mungkin kepala sama kot... hehehe... nampak je pak long Zamani gedik2 gelak. Oh i terlupa, mungkin dia suke Zamani sbb tarikh lahir diorg sama... wakakaka.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Me, Zamani and Firas @ Pak Ngah Barim's house.

Lepas tu dalam kul 830 malam, rizal, reza dan Ridzuan datang umah pak ngah, terus je kami ke umah marina! Akak sepupu ku (kakak hery and Jay)

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Nampak muke hapy aku berbual??? hahaha

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Tuan umah dah pakai baju tido dah... akakakak

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Gelak besar eh? hehehe...banyak cerita tertunggak!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Raya kedua, kami memilih purple! Baju aku hdiah dari si Fidah... tumb up to my sista! Ekceli baju aku tu banyak kaler pun boleh masuk... uhuhuh...

Raya ke dua kami bergerak ke umah Mak cik aku (mak Rizal), than terus kami ke umah mak sedara Zamani yang duduk kat melaka. Mak andak. Thanks to cik gu Hery yang bersungguh2 cari umah mak sedara Zamani. Heheh jasa mu kami kenang cik gu hery.

Hery plak jumpa mak dan bapa sedara Zamani, bukan main lagi rancak berbual... cik gu bertemu cikgu la katakan, sampai aku dan Zamani terdiam hanya mendengar dan golak2. Hehehe. Pak andak mmg lawak and pure melaka... lama sungguh tak dengar pure Melaka cakap. Mmg yang tak biasa tangkap leleh

Lepas gi serkam, umak mak sedara Zamani, kami ke umah busu aku kat Merlimau.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Semangat seorg guru... lariksss....

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Anak buah aku si Mirah ni dah berniat nak pakai tudung, alhamdulilla... siap tanya aku lagi, mak long pakai tudung pasal apa yer? Glub?!!! Niat kerana Allah dan bukan kerana org suruh... ok sayang?

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Bulats muke kukan??? Me with Dr Jay!

Dan sebelum balik ke umah busu, kami ambik gambar family... tak lengkap tapi sebagai kenangan... ker depa tahu aku blogger? wakakak

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Us... keluarga apa??? erk keluarga melaka... heheheh


Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Motip gambar ni plak??? Hahah suke aksi en suami... i like!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails