Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, October 11, 2010

Apa ciri2 lelaki idaman korang?

Ini namanya entry cari pasal...hehehe

Tak la tetibakan aku terpikir sesuatu. Bila aku tengok budak2 yang gila Shahir la, Akim la, Ariel, Bob mesra, aku teringat bila aku kecik2 dulu. Nak kongsi tak? Tak nak baca sudah!

Kelmarin ada caller berbual dengan Akim AF kat radio. Budak umur 12-13 tahun macam tu. Mmg suara teruja habis budak tu bila dapat cakap dengan Akim. Aku rasa mau dia heboh satu dunia yang dia dapat cakap dengan Akim AF lepas letak fon tu... plus lagi mengila dia bila Akim Af cakap I love you kat dia. Wakakak harus anak buah aku si Mirah kalau dengar, mmg budak perempuan tu kena bunuh. Lalalal begitu fanatiknya mereka.

Macam budak ni, dia mengadu dengan Akim, dia bengang dengan cikgu2 dia sbb koyakkan gambar Akim yang dia tampal kat meja sekolah. Meja dia nak di jadikan dewan periksa PMR katanya Akim jadi sumber inspirasi dia tuk belajar. Sbb tu gambar Akim dia tampal kat meja. Dulu aku sekolah, aku jadikan poster pembalut buku test aku. Dah la buku tu aku beli bukan buku pinjaman buku sekolah ok! Tu pun pengawas sekolah sibuk suruh bukak! Tention nak mampus!

Tapi betul tau... time aku form 1-3, time buruk, gemuk dulu, remaja baru nak naik org kata, nak dapat boiperen, aku sekolah perempuan, tang mana nak ngurat jantan plakkan? Maka me and my geng beranggan jadikan artis sebagai boiperen. Artis yang menjadi kegilaan dulu, biasalah 4U2C dengan Niko... KRU macam boring sikit. Sbb diorg adik beradik. Hahah its like aku tak suke nak jadi biras pada kawan2 aku... Keji tak? Macam KRU hengen sangat dengan muke ingusan kitorg ni. Antara yang menjadi pujaan ati si AC mizal... OMG korang nak pengsan tak? Ingat balik kalau la ada kawan yang re-call benda alah tu, malu ko! 17 keturunan aku malu... ngeh ngeh ngeh.

Siap nak beremo2 bagai bila tahu artis tu ada scandle dengan org ni... kaset jangan la cakap. Org pertama beli di kalangan kawan2. Tak leh lambat! Sampai sangup belajar sungguh2 sbb ibu janji kalau lulus dapatlah walkman (time tu ar). Semata2 senang nak dengar lagu2 4u2C. Bole feeling2 sebelum tido.

Poster jangan cakap. Aku rasa dari dinding atas sampai ke bawah mmg poster diorg. Ha nasihat tuk ibu bapa jangan la beli katil doube dacker tuk anak2 seusia 12 tahun - 15 tahun, sbb mereka mampu menampal apa sahaja sampai ke syiling bilik...wakakak. Gigih ko!


Time tu dah ada bilik sendiri. So bila bilik sendiri itu dah kawasan mutlak, boleh buat apa sahaja dengan bilik sendiri. Yang kelakar time tu kumpulan NICO naik. Tak silap aku yang comei2 tu nama dia DINOkan? Ha! punya tak nak org tahu aku perasan angkat bakul sendiri, siap kawan2 tanya siapa nama boifen aku aku cakap Shah Rosli (tak silap aku la nama Dino tu) Duduk jauh... time tu pun dah pandai pasal nak create signiture ni. Create la tandatangan ShidaShah cume tulisan tu sambung2kan je la. Hahah tak ada siapa tahu siapa itu Shah Rosli. Muahaha... yelah tention, kengkawan aku umur 15 tahun dah mula belajar couple. Kuar dengan lelaki semua. Teman di kawal ketat oleh ayah ibu time tu. Telifon umah asal ada lelaki call kena tukar number. Kijam tak kijam la pemerintahan en rusli dengan puan latipah dulu. Sampai si fidah tention umur 21 tahun tak ada boifen ugut nak tutup ati tuk semua lelaki. Itu yang dapat si Shaiful cinta mati... lalalala...

Tapi seyes you all lawak la. Sampai aku bual dengan ibu, ibu pernah tanya macammana ciri lelaki idaman anak ibu ni? Jawapan aku, aku suke lelaki yang.....................

Lelaki yang berambut panjang. Konon rockers la...tapi dia kena ikat rambut kemas2. Baju plak ala-ala hiphop, cakap kena ada sytlo...

Ha... pengsan mak aku dengar. Tak pernah di impikan org. Isu tu menjadi sangat berat bila mak aku mengadu dengan nenek singapore aku yang garang tu. Kena basuh la... umur 15 tahun yang masih sekolah suruh tukar ciri2 dan impian lelaki. Tu salah... org2 gitu tak layak jadi suami... mak!!! gue frust oooo time tu. Ate punah la nak kawin dengan lelaki yang rambut panjang macam A.J dari kumpulan backstreet boys tu... muahah tetiba lak Backsteet boy interprem dalam cerita aku ni eh.

Apa yang bebudak sekarang lalu adalah satu proses sebenarnya. Sbb hanya budak tak normal je yang belagak aku baik kecik2. Laki aku pun sama, terbayangkan Maria Carey gurlperen dia satu ketika dulu...wakakak betul ni bukan fitnah. Kantoi terjumpa dalam album lama dia... tetiba ada caption "MY beloved Maria Carey" ha nasib baik maria carey... nama pompuan lain mau aku tersentap,kan?

Tapi semakin dewasa semakin kenal diri. Dah tentu lelaki ini menjadi pujaan ati...



Jauh dari idaman atikan? hahah tu sbb dia jadi kesayangan semua keluarga aku... kan?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails