Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Tuesday, October 5, 2010

Di sebalik tabir open house

Cerita pasal open house.

Ini open house aku. First time buat open house sendiri. Dulu menumpang mak je. Sbb aku bukan ramai sangat kawan. Open house ni sebenarnya tuk jemput kawan2 opis Zamani dan jugak kawan2 blogger...kasi diorg terjah datang klang plak... kui kui kui...org kata pecah kaca pecah gelas, ku da datang umah mu sila la balas... wakaka ada ka???

Ku agak nebes jugak. Takut kurang itu ini. Nak masak, tapi tak pandai. Takat mulut dua org ok la. Banyak2 ni payah sikit. Than atas bantuan my MIL, alhamdulilla berjalan dengan lancar. Masya Allah! Banyak sangat menu yang MIL tokok tambah. Naik segan aku rasa. Memula kabor kat mak, buat nasi tomato/ nasi daging je. Last minit mak kata buat nasi Bukhari. Perh jadi ala2 arab plak. Lauk ayam sambal dan dalca. Stop!

Pastu dua tiga ari pas tu, bincang mak cakap kita buat sup. Makan la macaroni dengan bihun. Khas tu bebudak. Ok Stop!

Than malam sabtu tu, laki aku mengada nak nasik impit! Kata tak ada makna kalau open house raya nan ado nasi impit. Siap cakap, kalau mak tak buat, u buat la... nak makan dengan apa plak? Boleh la aku rebus. Habis makan dengan apa? Cecah susu tin ka???

So aku call mak. Mak macam tahu je permintaan anak dia. Mengadas tau Zamani ni! Pang sat agi baru tahu. Mak cakap nak buat kuah kacang dengan soto... senyum lebar anak omak A.K.A suami aku tu.

Aku jadi tak sedap. Banyak menu. Mak lak buat sengsorang. Kebetulan lak mak ada order tuk jamuan pegawai bank kat shah Alam malam aku buat open house tu... perh. Ijat sakit lak. So konon nak ler membantu... sampai umah mata terbeliak mak tengah buat pencuci mulut... Tanya mak tuk apa,kata tuk open house aku... dan kek coklat. Terbeliak mata aku. Banyaknya!!!!

Last minit lagi Zamani dengan Fifie nak jagung bakar lak. Buat la hang.

Konon sangat nak tolong Mak. Kedatangan aku bukan mencepatkan. Melambatkan. Wakakak... terkial2 aku potong sayur, kupas kentang. Punya la laju. Than mak cakap nak masak awal pagi. Iyo iyo je set alarm bagai. Terbabas ok... sampai kul 7 mak ketuk pintu bilik suruh jaga ayam goreng sbb nak beli sarapan.

See dalam sibuk2 tu mak siap cari sarapan. Menantu??? Membuta! Very the cilakos... malu tau!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Ayam yang perlu di goreng tuk majlis open house nanti.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Goreng ayam pun lambat. hahah takut terperincik. Jangan jadi pompuan kalau gitu. Uhuhu...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Hasil gorengan aku...lalalal bangga ooo goreng ayam. Wakaka... bole la feeling2 i masak walaupun hanya goreng ayam.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Dan aku di temani oleh Labu... anak Ijat. Muah muah muah. tetiba pagi2 ajak aku main. Siap kejar dan geget kaki aku time nak jalan.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Lauk2 dah ready. Pantas sungguh mak mertua saya masak. Bila nak jaddi macam ni?

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Tak ada siapa yang tolong. Kami tolong tengok ajerk... Hehehe... tak sesuai ko.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Ok additional dalam pakej. Untuk anak menantu ok. Aku tak terpikir pasal kuih raya umah aku. Ate kami berdua je. Siapa nak mai raya umah kami pun. So export apa yang ada dari umah mil. Ha ha ha... pecah lubang aku kan? Semua dok puji beli mana. I tak beli, i import dari umah mak mertua. Dush dush! Alah kasi la chan.

Kat umah plak yang jadi org kuat, suami saya dengan adiknya Fifie. Susun2 meja kusi dan makanan.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Last minit... dah hidang makanan semua baru nak beli plastik alas meja... tu jadi mcm tu,tuh.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Org yang bertanggungjawab membakar jagung dan hotdog... bak kata aishah... sedappp hot dog pak cik buat... uhuk! Ok ok... boleh buat masuk tender. Full story will update nanti ok.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails