Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Monday, March 14, 2011

Sengkuang Calit!


Sengkuang Calil guponya nama dia...

Time korang sekolah dulu ada tak benda ni jual kat sekolah. Haven ko!!! Cino kat sekolah aku dulu letak sengkuang ni bersalam ais. So sejuk je. Tiap hari wajib beli. 30 posen kot time tu. Besar potongannya. Tapi rasanya time sekolah aku sos atas tu warna merah.

Baju sekolah compom ada cop benda ada alah ni. Dah nama pun di rendam dalam aiskan. Kena sos tu dengan air batu tu mentis2 ler kena baju. Tapi time tu akak sekolah rendah lagi. Apa ku kesahkan? Tetiba bila tengok org jual2 tepi jalan, terdetik benda ala ni.

Kalau aku gi sekolah lama aku, korang rasa ada tak?

Sekarang sonang, ada jual rupanya. Bole la aku jual plak... wakakak lepas tu aku yang makankan? Dah la hantu sengkuang. Buta2 sengkuang aku boleh habiskan sorang. Apa lagi benda yang aku suke time sekolah?

Aku bukan pemakan sangat. Suke beli benda mengarut2. Pencel la, pemadam la. Duit belanja tu habis ke situ. Bila tak ada duit mengadap adik aku... hahah si Fidah. Hangin je member. Dapat makan sengkuang tu pun jadi la. Kadang2 aku beli roti canai milo. Hahah sedapppp... pandai2 suruh uncle jual roti tu letak milo dalam roti canai. Pastu makan cair2. Ye la bila serbuk milo tu kena panaskan cair, so sedap la makan gitu je menuju ke kelas...

Hahah itu pun buat baju aku kotor. Aku balik sekolah cik tipah belasah. Awak ni perempuan, baju kotor mengalahkan budak jantan. Kata cucu jantan... wakakak... sipi2 kena la ada. Idok begitu?

Dah tu dulukan ada rancangan makanan tuk pelajar yang kurang mampu. Apa ke nama dia? RTM? MRT? TMR? hahah lupa suda... tunggu je budak kelas yang tak dapat. Sbb cik gu akan bagi pada sesiapa yang tak datang. Ngeh ngeh ngeh. Kelas aku ada la 10 org. Banyakkan? Kadang2 tak ada la 10 org datang. Mula mengedeng kat meja cik gu...

"Cik gu bagi la saya. Duit belanja saya dah habis tadi pagi beli buku... " Keji ko!

Cik gu pun tak kose nak melayan. Kadang2 bebudak ni bawak bekal. So akukan baik dengan kawan2... hahah boleh minta. Haisemen... sungguh tak malukan? Makanan sedap2 la. Aku tak mampu nak beli... hahaha. Sekali lagi berlaku keji. Eshhh jangan anak aku esok ikut perangai omaknya, kali buli kat sekolah. Tapi ai kaki buli pun, i tak pernah lari ponteng sekolah yo! Selalu kawan2 aku ajak aku, mesti KANTOI... hahah sbb mulut tak reti diam... Takut wei nak berhadapan dengan Incik Rusli... mau penampar pakai kaki... uhuk... time tu ler... lah ni??? ermmm nanti aku try minta dia beli aku umah sebijik... rasa2 dia cakap tak dia leh sponser down payment umah... wakakak melampau!!!! Ok ni perumpamaan jerk. Kalau betul dia boleh belikan idok la aku penat berkerja in the first place ok!

Ok nak kerja balik. Hari ni mud nak makan elek. Cube jugak makan tak nak perut kosong tapi ku gagal lagi. Mud nan ado...semua aku rasa semua tak sedap. Buah pun tetiba tawar.... bule??? Camno tu??? Dah nasib badan. Malaysia panas sangat. Nak duduk london la... wakak tetiba!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails