Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Friday, April 22, 2011

Trauma

Korg pernah rasa trauma tak?

Aku mmg tak pernah lagi rasa. Ok tipu! Ada tapi after 2-3 days or paling lama one week should be ok. Tapi akhir2 ni tah la.. susah nak cakap.

Aku membiarkan perasaan tu menguasi aku sampai ke tido. Kesannya tido tak lena (dah tentu la), terjaga2. Jantung berdebar2.

Aku pun tak sangka perasaan kehilangan Aryssa sampai sekarang aku terima. Aku ingat bila dah setahun tu should be ok la. But its coming again. Tah aku tak pernah cerita kat sesiapa. Selalu bagitahu Zamani but apa pun dia boleh buat. Istifar dah tentu. Selalu aku terjaga time pukul 5-6 pagi. Elok jugak subuh. Terus bangun solat tapi hati berdebar.

Mimpi jangan cakap la, macam2 aku mimpi. Mimpi mayat, mimpi lemas dalam air, mimpi uruskan jenazah la. Tah kalau nak list mmg banyak. Tapi setiap kali tu la napas mcm tercungap2.

Lagi la bila ada je yang tak kena pada badan aku, mula la aku kaikan mimpi dengan andaian. Tah apa yang aku pikir. Sebelum tido nak kata aku main tido je tak jugak. Selalu selesai solat Isya je terus tido. Tak la aku tunjuk baik. Tapi put urself in my shoe la... bila mimpi-mimpi yang buruk datang plus keadaan kita plak mcm tu, rasa seram sejuk.

Kalau nak ikutkan mmg aku tak layan. Sbb mimpikan mainan tido. Tapi semakin kerap pulak dapat mimpi. Takat mimpi je tak pa la. Jangan ada makna di sebalik mimpi2 tu. Kesannya bila dah bangun seawal pagi, balik kerja harus la kepala berat. Penat, letih semuakan?

Tah Zamani selalu nasihatkan aku "always look to ppl yang menerima nasib malang dari kita"

Normal ke kalau kita sikap mcm tu? aku takut sakit jiwa je. Esh yer la main2? Boleh jadi gila kalau tak pandai control. But so far tak la aku nangis2 atau depress ke apa. Its just the feeling. Terlalu berhati2, terlalu berjaga2. Padahal it not gud sbb it stress urself.

Tah... may be i need so space. Mungkin ini juga tanda aku kena lebih dekat denganNya. Sentiasa memohon. Meminta. Selebihnya tawakal.

Anyone nak share dengan aku? may be dapat kurangkan apa yang aku rasa?

2 comments:

Mimy Hamid said...

walau aku tak rasa apa ko alami kehilangan nya...tapi sikit sikit aku leh rasa...betul cara ko...bila trauma kita mohon pada yang satu Allah swt..Insya Allah tenang

CidaZam said...

mimy - thanks ye. Aku pun mcm blur2 gitu makin tak nak peduli peduli jugak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails