Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Tuesday, April 8, 2014

His 38th Birthday

I missed  his 38th Birthday...

I wanted to be the first person to wish him... hug and kiss him. Ku tahu dia tak mengharapkan apa2 kecuali ingatan memadai, tapi aku terlepas semuanya...

I should dedicate this video on his special day... i missed out again...

I should write some entry, short entry on his special day... but again i missed it...

Sambutan hari jadi yang terburuk yang mungkin dia takkan lupa sampai bila2... ia juga melangar prinsip aku juga... apa la ertinya sambutan hari jadi tanpa kek... tanpa ucapan... tanpa ingatan...

I wish i could turn back time... rewind back the time... rancang sebaik mungkin... seperti tahun2 sblmnya... mungkin kali ini  yang lebih hebat... tapi tak...

Sekurang2nya aku masak... tapi aku tak buat...

Setidak2nya sambut di luar bersama...itu pun aku gagal juga... apa dia rasa yer? Mesti sedih...

:( really sad... how could i missed everything? Aku sedar aku bukan la yang terbaik buatnya... sbb aku tak mencuba pun...




To My dearest, beloved man Zamani....

Instead of wishing you Happy birthday, i apologize for not being there on your special day... tak ada kata lain selain maaf... walau apa pun, saya nak awak tahu yang saya dan anak2 sentiasa doakan semoga awak di panjangkan umur dan di murahkan rezeki selalu... Terima kasih sbb menjadi yang terbaik buat diri saya dan anak2... we are nothing without you... you will always be our hero... you will always be our Imam... you will always be our leader. Always....

Saya tak mampu berdiri dengan anak2 tanpa awak... you have with us all this while...to  protect us, love us without complaining.

Deep inside me, saya bersyukur menjadi isteri kamu. Tak sekali pun kamu herdik saya, tak sekali pun kamu meninggikan suara, tak sekali pun kamu mengasari saya, tak sekali pun kamu menjatuhkan maruah saya sebagai isteri, walaupun banyak kekurangan yang ada pada saya. You always find your own way to help us to make sure saya dan anak2 hidup dengan selesa... walaupun saya tak nafikan ada kala ternampak akan kekurangan tapi manusia mana pun yang sempurna...

Tak ada apa yang saya harapkan... semoga awak terus menyayangi saya dan anak2...

Ya Allah Ya Tuhanku...
Selamatkan perjalan suamiku pergi dan pulangnya....
Dekatkan rezeki yang suami ku cari untuk kami sekeluarga...
Kuatkanlah Kasih sayang suamiku hanya padaku sorg...
Bantulah suami ku ketika aku tak mampu membantunya...
Elakkan suamiku daripada menginginkan apa yang Kau tegah...
Cenderungkan hatinya kepada apa yang Kau perintah...

Ya Allah
Sekiranya suamiku ini pilihanMu di Arash
Berikanlah aku kekuatan dan keyakinan untuk bersamanya.

Sekiranya suamiku ini suami yang memimpin tanganku di titianMu,
Kurniakan aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya.

Sekiranya suamiku adalah bidadara untukku di JannahMu,
limpahkan aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya

Sekiranya suamiku ini adalah terbaik untukku di duniaMu,
Perliharalah tingkah lakuku serta kata2ku dari menyakitinya.

Sekiranya suamiku ini jodoh yang di rahmati olehMu,
Berikanlah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya.

Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri,
kau hukumlah aku di dunia tapi bukan di akhiratMu.

Sekiranya aku ingkar dan derhaka,
Berikanlah aku petunjuk ke arah rahmatMu.
 
Ya Allah, kuatkanlah hati dan semangatku.
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikan aku isteri yang di senangi suami,
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi isteri soleha.

Aku hanya ingin menjadi isteri yang di rahmati
Isteri yang di kasihi
Isteri yang di senangi suamiku
Isteri yang di hati suamiku,

Rahmatilah hubungan ini,
Rahmatilah kasih sayang dan cinta kami
Rahmatilah suami ku kerana dia segalanya buat kami

Amin


Free Image Hosting at www.ImageShack.us
 CidaZam bercerita lagi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails