Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Tuesday, May 11, 2010

10 May 2010

Nota Dinding.... Skrol ler kat bawah kalau ada entry ari ni yo!



Hari ni 10 May 2010... sekejap je masa berlalu yer... aku rasa baru je nikah bulan lepas... wakakak wah! gitu! Mengingat detik perkenalan dan saat kami bersatu... itu adalah saat yang paling indah... penantian yang selama ini ku impikan menjadi kenyataan... chewah....

Tak pernah ku duga jodoh ku dengan Zamani... jauh sekali... mcm mimpi lak... dulu aku kutuk pasangan yang kenal kejap pastu kawin ni... yerlah ku rasa mereka ni mempertaruhkan hidup mereka dengan org yang muncul dlm diri mereka seketika sahaja. Pastu kawin. Kawin itukan macam perjudian hidup, dan mereka mempertaruhkan masa depan mereka...

Tapi aku silap... bercinta 5-6 tahun pun tak semestinya itu jodoh kita,kan?

Rasanya ramai dah tahu kisah me and Zamani... jadi tak perlulah ku ulang berkali2... ok? Tapi aku nak kongsi apa yang aku rasa menjadi isteri yang sah buat lelaki yang daku chinta... wahhhh gitu!

Sepanjang rancangan tuk pernikahan tak menjadi masalah...as yang tahu kami cepatkan tarikh nikah sbb my parents moved to Putrajaya. So aku nan ado yang nak menjaga, kebetulan time kami bercinta tu, Zamani tiap2 hari jumpa aku... so takut la benda tak elok jadi... Alhamdulilla dah nama pun jodokan? Kita rancang macam nak rak kalau tertulis itu tarikh kita bertemu jodo, maka jadi la ia...

Maka tanggal 10 May 2009, jam 2.10 petang, maka aku sah jadi isteri pada lelaki ini...

Free Image Hosting at www.ImageShack.usAlign Center

Aku tak pernah bermimpi jadi milik lelaki ini... Zamani slam tu adalah... wakakak dulu gila bayang dengan Zamani Slam... habis dinding bilik aku penuh poster mamat tukan... hehehe...

Tapi dapat lebih hansem dari Zamani slam... wahhhh pujian iklas ni... uhuhuhu....

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Menunggu saat di ijab kabul... lambat ar tok kadi ni... aku tak sabar dah ni... wakakka.... Saat aku control ayu... uhuk uhuk... kata nak jadi raja seharikan?

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Baju nikah adalah pemberian waktu tunang dahulu... nasib baik sempat siap... cume yang kesihan kak andam aku la... warna tu susah nak di sesuaikan dengan tudung.... tapi Alhamdulilla.... chantik jugak kan???

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Lafaz nikah sebanyak 2 kali... en suami bukan darah gemuruh tapi tahap konfiden dia tinggi... suka suki nak menerima akad... cheh! tapi alhamdulilla... dalam masa 10 minit aku sah menjadi isterinya...wahh sangat tidak percaya!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Cincin kawin yang setahun di jari...tanda ikatan kasih yang abadi...insya Allah...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Alhamdulilla... di kala itu segalanya berubah... Panggilan Cik dan tukar kepada PUAN... tanggunggan dah beralih pada suami... dan aku bergelar isteri, pergorbanan dan kesetiaan hanya buat lelaki ini... baik buruknya lelaki ini aku harus terima dengan iklas dan redha... tugasku juga menjaga minum makan, pakai lelaki ini bermulanya detik itu...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Dan di saat itu jugak la... aku abadikan diri, cinta dan kasih sayang tuknya...

Selamat ulang tahun perkahwinan yang pertama sayang... sesungguhnya aku bertuah memiliki cintanya... bertuah kerana memiliki dia... teman di saat suka dan duka... teman di mana aku boleh berkongsi segalanya... lelaki yang utuh pendirian, dan penuh kasih sayang...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails