Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Friday, July 12, 2013

PD Part 2

Salam...

Org semua cerita pasal puasa, buka, sahur, terawih...

Akak cerita PD tu tak habis lagi... mcmmana? Ada ke nak baca? Kih kih kih... Biar pi la... aku nak cerita jugak. Wah kalau ko cerita pergi Disney ka, Bali ka, USS ka syok la jugak... PD je?

Hello PD punkan, Amani Iman excited tau. Excited keluar dari tempat biasa yang dia pergi. Syok dan fun bila anak tu mulut tak henti kagum dengan tempat2 yang org cakap biasa ni. Ter wahhhh wahhhhh sepanjang jalan...

Apa tuh! Soalan dia

Uhhhh tikkkkkk....

Ajak makan pun tak banyak bunyi... nasi ayam tepi jalan pun wahhh shedap! Jadi tentu hati kita sukekan. Bila dia tengok air laut tu macam lain dari air kolam. Sbb ada ombak, dia macam takut nak ke tepi pantai. Kalau kolam tenang jekan. Ni berombak, asal dia dekat, dia takut air tu macam menghempas. Terkedik2 dia lari. Dan terkedek2 jugak la mak dia mengejar.

Aku dok pikir apa nama tempat ni? Hahah erm kalau tak menjahanamkan harta benda awam ni tak bole agaknya bebudak ni yer? Lepas check out Best Western kita check in kat Grand Lexis. Tapi singgah kat teluk kemang. Nak beli cenderati sikit. My auntie dengan my unclela kan... aku kalau bawak barang PD balik, mau semua senyum cakap poyo... hahah macam gi mana je, nak belanja sakan.

Kitaorg lunch kat sini. Aku sejak Amani Iman dah pandai makan ni, menu aku order tak ada yang lain nasi ayam je la... sob sob sedihkan. Ate anak ko makan tu je. Nak ambik sambal ke apa mmg tak la. Budak kepala angin ni kalau kita order satu tuk dia, haram dia nak jamah. Tapi kalau kita tak order dia punya, bukan main selera makan... so ko pun tak sampai hatikan?

Tapi mak tak kurus jugak... i dont get it! hahaha


Kan aku dah cakap... besi tu pun dia tak pernah tengok... dah tu sini angin kuat... tapi bahang pun boleh tahan jugak... macam ko kipas dengan api ko tahu... tapi anak ai feeling model lari2 dengan baju yang seksi.

Tak banyak sangat gambar yang aku ambik. Tu pun diorg singgah beli gelang tangan custom made. Tu yang berasap tunggu. Segala mode camera aku try... nak beli apa? u tell me! Amani iman mainan tak sangat. Dia suke anak patung bear, tapi dah banyak sangat bear. Apa barang beli bear kat PD ni? Nak buat Parodi Bercinta seminggu? hehehe. Beli barang lain kerja dia asik mengetuk je. Sakit hati. Barang tak bawak balik umah lagi dah jahanam sebaik sahaja duit ko hulur kat penjual. Pls amani iman, ibu kerja nak dapat gaji sebulan, ko beli barang tak sampai 5 minit jahanam!

Tengah jalan2 ni, nampak kereta kuda. So diorg nak naik. Sepuluh henget satu round. Malas der nak naik. Kang anak aku nak turun. Lagi pun tak muat dan kesian kat anak kude tu nak bawak ko keliling jalan tu

 Yer anak kuda... bukan mak bapaknya... hahaha... nampak dalam gambar besarkan?

 

Heheh mak aku pun naik... da tu sakit kaki... tahu kaki tak kuat. Naik mmg la senang, turun kalau tak ada bangku ke apa mmg tak la...kesannya seminggu lepas balik PD menahan sakit.


Budak ni dari jauh macam berani... sampai je dekat takut... eheheh aku pun takut. Gigi kuda tu dah la penuh. Bayangkan kude senyum... hahaha


Sesi shopping... aku jadi tak kose dengan suami yang tak sihat time tu dengan anak yang super lasak. Laki ai biasalah, kalau sakit angin marah ni melampau sikit. Kesian jugak aku tengok anak aku yang asik sentap dengan abak dia. Dengan aku tak nak pulak. Yerlah abak baikkkkkkk malas nak jalan dukung. Mak dia tak kasi muke... jalann!

Mak dia tak larat bapak dia tak oper pun nak dukung? **pitam**


Alhamdulilla la so far amani iman ni jenis faham bahasa. Dia tak belajar lagi kot. Dia ada perangai abak dia sikit... (aku rasa dah banyak perangai abak dia, yang dia kutip punkan?). Kalau dia tak berkenan barang tu, ko akan tengok pembelian yang sia2 je la... tapi kalau dia nak, dia akan guling, melalak sekuat ati. Bila beli ok la... main la jugak... tenang la hati mak dia kejap walaupun dia main  benda tu tuk sehari je.

Adam dan Akil time ni, nampak lori semua nak beli. Segala jenis lori.... aku imagine amani iman buat macam ni. Harus la aku ajak abang Zamani balik on the spot. Sbb kang aku tak dapat beli barang.


Dia dah pandai pilih barang yang dia nak. Macam kat PD ni, banyak barang yang dia bole beli. Dia nak pelampung Mickey ni. Merintih sampai kesian aku tengok. Bukan tak nak beli, tapi mengarut. Kalau nak bantal ke apa oklahkan.

Pelampung, ko nak buat apa? Gantung kat dinding rumah?dan aku bebel kat dia bukan dia faham pun. Bapak dia tak kose belikan dia. Padahal zamani bising time nak gerak gi PD banyak sangat pelampung aku bawak. Dah tu balik??? macam ko shopping  pelampung tu je.

Pembelian yang berbaloi sbb sampai sekarang dah dua minggu, dia main pelampung ni... hahaha... dia buat sofa pulak time tengok TV. Bolee?

Ikut la nak.... sbb tu aku cakap dia macam bapak dia. Ko belikan Zamani benda dia tak suke. Boleh tengok muke tak iklas dia pakai. Wakakaka... nak jaga hati bini je punya pasal. Anak pun sama la... aku rimas, si amani kalung pelampung tu kat umah. Hahah mak cu dia cakap bagus la, selamat sikit jatuh ke apa ada pelindung. What ever la... sampai kepala aku ko kalung kan sekali... u think funny yer Amani Iman. Ko dengan abak buat aku bahan gurauan???

Sambung cerita....

Lama sangat nak tunggu diorg beli gelang yang custom made tu... kita bagi amani naik kereta control.



Poyo and action terlebih naik kereta spot. Ni pun satu hal jugak... dia nak kereta tu padahal ada budak dah cop kereta tu. Dia halau budak tu. Nasib baik mak bapak budak tu baik. Pujuk anak dia naik kereta lain. Tapi budak tu pun macam amani jugak kot, nak try satu2 kereta. Pening mak dia nak bayar, pening jugak yang tukang jaga tu nak decide. Ko pilih kereta macam nak beli pulak... hahah tengok anak aku

Apa dia nampak, dia berkenan, dia main duduk je. Hahaha... budak tu belum naik tapi baru feeling2 pegang pintu kereta (tak ada pintu pun terus naik). Terus je panggil abak dia... uhhh ganster ko eh.... **geram... mak dah posan berkali kali dah nak oiii**





 Kejap je i tell u... nasib baik la org tu charge RM 5 tuk 10 minit... more than that aku rasa mau dia dah baring kat dalam tukan??



 Ok jom kita check in Grand Laxis.... jom jom....

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
CidaZam bercerita lagi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails