Under one ruf ^-^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aryssa Dania Dalam Ingatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Langkah Kecil AmanI IMan ZulAikha

Langkah Kecil Ammar Yusuf

Ketibaan Orang Baru

Tuesday, August 10, 2010

Selamat Menjalani Puasa

Assalamualaikummmm....

Me and Zamani tahun ni kali ke dua menyambut puasa sebagai housemate, roommate, soul mate... dan juga husband and wife... wakakak panjang mukadimah

So kalau pertama tu tak leh nak agak macamana sambutan puasa tu...kali ni dah dapat agak... terutama time sahur... hehehe... korang pun tahu aku dok cerita Zamani mmg susah nak bangun tido... payah yang amat... sampai terpaksa aku tinggi suara bagai nak kejutkan dia...

Last year aku pregnant... so time dia susah nak bangun aku buat cerita sadis...

"I tak larat nak naik tangga dua tiga kali... you tak kesiankan i ke???" Cepat dia bangun, ITU PUN nasib...kadang-kadang nak kena nangis over2 baru dia nak bangun... dasyat tak dasyat suami hambo tido...tapi tahun ni nak bagi alasan apa yer??? dah leh buget kepayahan nak bangun tu...

Tak leh cerita...kang dia set otak dia... oooo ini semua drama isteri aku je... korang semua mcm mana? Ada tak macam aku??? Sekarang je dah pening nak pk menu nak sahur... buke rasanya kalau tak larat masak beli je... tapikan aku berazam nak masak la sepanjang puasa ni... hehehe... yer la sabtu ahad confirm kalau tak umah ibu umah mak... so yang tinggal hanya hari berkerja je lakan? Jangan jadi pemalas... uhuhu...

Semalam Zamani puasa ganti, sbb tahun sblmnya dia ada tertinggal 2 hari sbb demam teruk... adoiii la... bercinta ku nak masak... semangat dah ada... sekali tu dia kata mak nak bagi lauk... heheh bagai org mengantuk di sorong bantal... i like! Tapi segan plak menyusahkan mak... first day dia puasa sabtu tu, siap mak suruh balik Shah Alam tuk berbuke... adoii malunya aku...apa punya isteri...itukan dah kewajipan isteri... nasib mak jenis tak kisah...

Sabtu tu ingat nak masak. Tapi ayah malas nak kuar gi super market...dia cakap beli je kat luar... time nak buke Zamani kata nak balik umah mak... aku dah serba salah... gigit jari... alahai... dah terpampang kat dahi "PEMALAS" hehehe... sebab tu semalam berkobar konon nak balik kerja masak... sekali mak awal-awal dah call Zamani, lepas kerja singgah ambil lauk...

Tinggal masak nasi... itu pun aku balik kerja tengok dia tertido... tak pa... org letih puasa... tunggu nasik masak aku pun tertido sama... nasib baik sedar ok! kalau tak mampus aku... sedar2 kul 7:20 malam... gelabah sediakan semua... NASIB baik lauk2 mak bagi tu masih terasa panas... adoii yaiiii... nak kejut dah satu hal...depan kita dia bukak mata , tapi elokku toleh tutup balik...macamamana tu? last2 aku turun bawak naik air kat blik...nak bawak nasik ke bilik melampaula kan? dia kalau buke aku rasa laju je la... tang sahur tu liat sikit... hehehe...

Eh panjang lak cerita... tuk semua... Selamat menjalani Ibadah puasa... dan Terawih... sama2 la kita mengharapkan Ramadhan kali ini lebih bermakna dari tahun2 sebelumnya... Insya Allah...


Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Love from us... Kak Cida and Abang Zamani...

Naik title akak... hahaha... sori gambar time mude belia... dlm PC opis ni nan ado plak gambar ala kesopanan... heeheheh... nak cari kat FB pun maleh... so layannnn....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails